Az üzemeltető-generálkivitelező MKIF munkálatai során minél kevesebb lezárással oldják meg a híd munkálatait.
Márciusban már írtunk arról, hogy az M8 autópálya Dunavecse és Dunaújváros közötti szakaszán, az 1682 méter hosszú Duna feletti Pentele hídon idén előre tervezett karbantartási munka kezdődik. A működtető és egyben kivitelezést megvalósító MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. akkori tájékoztatása szerint az előre tervezett karbantartás elengedhetetlen ahhoz, hogy továbbra is biztonságos legyen a közlekedés.
A 2007-ben átadott szerkezeten legutóbb 13 éve cseréltek sarut. A rendszeres hídvizsgálatok során, az egyes szerkezeti elemek esetében olyan rendellenességeket tapasztaltak, amelyek a meglévő saruk várható élettartamát kedvezőtlenül befolyásolják. Ezért az idei évben több saru, valamint a dilatációs szerkezet cseréje is szükségessé vált
- indokolták meg a munka időszerűségét.
Most újabb közlemény érkezett a cégtől: mint írják, a hét elején pontosan az egyik új dilatációs szerkezetet emelték be, a másikat pedig már betonozták. Ezzel egy időben pedig a soron következő saruk cseréjének előkészítésén is dolgoztak.
Mindemellett látványos fotókat is közzétettek a projektről, és tájékoztattak a májusban várható lezárásokról. Az információk az mkif.hu oldalon érhetőek el.
Emlékeztettek még: a jelenleg is zajló munkálatok során 13 sarut és 8 dilatációs szerkezetet cserélnek ki. Ehhez az erre szakosodott kollégáknak 2-6 tonna súlyú elemek mozgatását kell megoldania, vízi biztosítás mellett.
Mindez jelentős mérnöki kihívás, hiszen nagyjából 50 méter magasságban, milliméter pontosan kell ezeket a sok száz kilogrammos elemeket mozgatni és a helyükre beemelni.
A Pentele híd |
---|
|
Az útszakaszok és a pihenőhelyek útburkolatai is megújulnak a HE-DO kivitelezésében, az M1 Útépítő Kft. megrendelésének és az MKIF Zrt. megbízásának megfelelően.
Az MKIF már dolgozik a lebontásra szánt régi átkelő mellett az új gyalogos-kerékpáros műtárgy alapjainak letételén.