Három egymás mellett haladó finisher építette be a kopóréteget a Hungaroring célegyenesében, 620 folyóméter hosszan, összesen 8866 négyzetméteren.
Az utóbbi két évben története legnagyobb változásán megy keresztül hazánk egyetlen Formula 1-es versenypályája, amelyen 2026-ra teljesen megújul a főépület és a főlelátó. A fejlesztés kivitelezését a Market Építő Zrt. és a Bayer Construct Zrt. alkotta konzorcium végzi. A célegyenes aszfaltozását a napokban a SWIETELSKY Magyarország Kft. valósította meg.
Noha a Hungaroring klasszikus vonalvezetése változatlan marad, a célegyenes aszfaltburkolata megújult az idei futamra, hogy a pályacsík, ahogy a korábbi években is, megfeleljen a legmagasabb nemzetközi standardnak – közölte a Hungaroring Sport Zrt.
Kedden három, egymás mellett haladó finisher építette be a kopóréteget a célegyenesbe – összesen 860 tonna speciális, magasabb lágyuláspontú bitumennel készült aszfaltkeverék került a pályába. Ezeket a gépeket két úgynevezett beschiker látta el anyaggal a hosszirányú hullámok minimalizálása és az egységes textúra érdekében.
A keverék receptúráját már korábban meghatározták a SWIETELSKY szakemberei, és idén nagy felületű próbabeépítés is készült. A különleges elvárások miatt fontos volt, hogy a keveréket a lehető legrövidebb időn belül beépítsék.
Az előkészület, vagyis a kopóréteg felmarása két napot vett igénybe, maga az aszfaltozás pedig egy napig tartott, amelyhez az olasz Dromo szakemberei (ahogy tavaly az alagutak fölötti rész aszfaltozásánál is) műszaki támogatást nyújtottak.
A célegyenes megújult aszfaltját először a GT Open versenyzői próbálhatják ki, majd pedig a Magyar Nagydíj hétvégéjén a Formula 1-es mezőny és a betétversenyek indulói is „tesztelhetik”.
Kiírták a feltételes tervfelülvizsgálati eljárást, elkészülhet a végleges dokumentáció a 32 kilométeres 2x2 sávos úthoz.
A STRABAG építette fel a több mint 600 méter hosszú átkelőt Szatmárnémetiben.