A beruházásnak köszönhetően javulhatnak a kerékpáros és gyalogosközlekedés feltételei a X., a XIII., a XIV. és a XVII. kerületben, illetve több szakaszon biztonságosabbá válhat a biciklizés az EuroVelo 14 kerékpárúton.
A Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a Rákos-patak menti kerékpáros útvonal tervezéséről szóló ajánlati felhívást. Az eljárást feltételesként indították meg.
A projekt keretében a Rákos-patak Budapesten belüli szakasza mentén, 9,5 kilométer hosszan az alábbi területen fejlesztenék a kerékpárbarát infrastruktúrát:
A hozzájárulásokban, jóváhagyásokban és engedélyekben foglalt előírásokat, módosítási igényeket át kell vezetni a tervekben, költségvetési kiírásokban, a módosítási igényekkel kiegészített tervekre be kell szerezni az aktualizált engedélyeket, hozzájárulásokat. A tervezői művezetést opcionális feladatként jelölték meg a kiírásban.
Az ajánlatok beérkezésének határideje: 2025. október 3.
A BKK közleménye szerint a tervezési közbeszerzési eljárásban érintett szakaszok esetében fontos szempont, hogy az új útvonalak csatlakozzanak a hálózat jelenlegi, illetve tervezett szakaszaihoz. Cél, hogy a fejlesztések hatására – a Budapesti Mobilitási Tervben foglaltakkal összhangban – egyre többen döntsenek a kerékpározás mellett, társítva azt akár a közösségi közlekedéssel is.
A tervezés az Európai Unió „IKOP Plusz 1.1.0-23 Tiszta üzemű városi-elővárosi közlekedés erősítése Budapesten és agglomerációs településein program” keretében valósulhat meg európai uniós támogatásból; a BKK várhatóan ősszel adja be az erre vonatkozó támogatási kérelmét.
Csak a Tótkomlóst Hódmezővásárhellyel összekötő út 13 kilométeren kaphat új burkolatot.
Az előkészítő munkálatok után elindult a sztráda bővítésének kivitelezése. Az MKIF 13 nyelven elérhető weboldalt is indított, melyen a forgalom számára minden információ elérhető lesz a lezárásokról, illetve elkerülőutakról.