A projektben többek között 34,1 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány a V-Híd munkájával.
Már korábban is beszámoltunk a Debrecen ipari fejlődésére reagáló, a város és Füzesabony közötti vasúti kapcsolatot fejlesztő projektről, melyet a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában valósítanak meg. Legutóbb a kivitelező V-Híd Zrt. születésnapi és gépbemutató eseménye kapcsán írtunk az építkezésről (az ünnepséget az érintett Tocóvölgyi állomásnál tartották meg).
Most a NIF közleményéből az derül ki, hogy hétfőtől Debrecenben visszaadják a forgalomnak a Vértesi úti átjárót, miután az átépítése befejeződött. Emellett kitérnek arra is, hogy október 5. és 22. között lezárják a debreceni Kishegyesi úti átjárót, időszakosan nem csupán az autós, hanem a gyalogos forgalom elől is.
A teljes fejlesztésben az érintett vonalszakaszon a meglévő nyomvonal felújítását végzik el 11,6 kilométer hosszan, 3,6 kilométeren pedig a szükséges korrekciókat építik meg. Debrecen és Tócóvölgy állomások között kétnyomosítják a pályát.
A projekt során összesen 31,4 kilométer hosszan épül ki hézagnélküli vágány.
Debrecen állomáson az üzemi épületet, Tócóvölgy állomáson pedig a jelenlegi felvételi épületet alakítják át. A Macs Ipari Park állomáson új üzemi épület létesül, Macs állomáson pedig a jelenlegi felvételi épület helyén egy új felvételi épületet építenek
A projekt számos további munkafolyamatot foglal magába, többek közt:
A Swietelsky Vasúttechnika Kft. és a SWIETELSKY Magyarország Kft. valósíthatja meg az óriásprojektet.
31 darab vasúti műtárgyat újítottak fel, illetve építettek, három futballpályányi új peront alakítottak ki – több érdekes adat derül ki ebben a videoban arról, hogy mi minden készült el 2021 decemberében a Gödöllő-Hatvan vasútvonalon.