Az R-Kord és a Vasútvill mintegy 55 kilométernyi vasútvonal villamosításán, illetve több állomás felújításán dolgozik Szabadbattyán és Balatonfüred között.
Többször beszámoltunk már a MÁV észak-balatoni vakációvonalának átfogó fejlesztési projektjéről, melynek első szakaszát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízásából az R-Kord Kft. és a Vasútvill Kft. konzorciuma végzi. Ma délelőtt annak kapcsán tartottak sajtótájékoztatót, hogy ismét teljes vágányzárat vezetnek be a teljes Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszon szeptember 28-tól a projekt 2021 nyarán várható befejezéséig.
Ezalatt
Nyáron, miközben az érintett szakaszt használták a vasutak (április 30-án ért véget a vágányzár) június 18-ig éjszakai munkával végezték el az oszlopállítási és felsővezeték építési feladatokat Csajág és Balatonkenese állomásokon, illetve a Csajág – Balatonkenese, Balatonkenese – Balatonfűzfő és Alsóörs – Balatonfüred szakaszokon.
Emellett az év második felében
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.