A BFK az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az alagút környezeti hatásvizsgálatáról szóló ajánlati felhívást.
Rendszeresen beszámolunk a Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút projektjéről. Legutóbb a Portfolio és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közös szervezésében megtartott konferenciáról tudósítottunk, ahol ismertették az alagút előnyeit, várható hatásait.
Az uniós közbeszerzési közlönyben kedden megjelent a BFK alagút környezeti hatásvizsgálatára vonatkozó ajánlati felhívása.
A kiírás szerint a nyertes ajánlattevő feladata
A feladat a fentiekhez kapcsolódóan két megalapozó tanulmány, egy környezeti hatástanulmány készítése, és a környezetvédelmi engedély megszerzése.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának kapcsolódó Facebook posztja szerint a hatásvizsgálat kiterjed majd arra, hogy milyen következményei lesznek az építkezésnek, a kitermelt anyagok elszállításának, később a vasútvonal működésének, illetve választ kell adnia arra, hogy mindezt, hogyan kell megszervezni, hogy a környéket a lehető legkevésbé zavarják ezek a műveletek.
Föl kell mérni, hogy milyen lőszermentesítésre lesz szükség, meg kell tervezni állomások szellőzését, a hő és egy esetleges tűznél a füst kivezetését, ehhez helyszíni bejárások, mérések szükségesek. Például ki kell mérni a jelenlegi zajszintet, zajtérképet kell rajzolni, hogy ehhez lehessen majd hasonlítani az építkezés alatt tapasztaltat – olvasható Vitézy Dávid bejegyzésében.
A fejpályaudvarokat összekötő mintegy 5 kilométer hosszú vasúti alagút 2 egyvágányú, elővárosi és távolsági személyforgalom lebonyolítására, 80 km/h sebességre alkalmas kialakításban létesül.
Kelenföld − Nyugati pályaudvar szakaszon előzetesen 2 új megálló kialakítását tervezik: egy négyvágányú mélyállomás a Vérmező/Széll Kálmán tér térségében és egy kétvágányú megállóhely Sashegy (Villányi út) vagy Naphegy (Hegyalja út/Mészáros utca) térségében, valamint egy hat vágányú mélyállomás kialakítása a meglevő Nyugati pályaudvar alatt.
Az ajánlatokat november 12-ig várják.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.