2024.11.21, Csütörtök
Újabb lépés a Duna alatti alagút projektjében - már keresik a környezeti hatástanulmány elkészítőjét
Fotók: BFK

Újabb lépés a Duna alatti alagút projektjében - már keresik a környezeti hatástanulmány elkészítőjét

MTI

2021.10.14. 18:30 - Kolinek Nóra

A BFK az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az alagút környezeti hatásvizsgálatáról szóló ajánlati felhívást.

Hirdetés

Rendszeresen beszámolunk a Kelenföld és a Nyugati pályaudvar közötti vasúti alagút projektjéről. Legutóbb a Portfolio és a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) közös szervezésében megtartott konferenciáról tudósítottunk, ahol ismertették az alagút előnyeit, várható hatásait.

Az uniós közbeszerzési közlönyben kedden megjelent a BFK alagút környezeti hatásvizsgálatára vonatkozó ajánlati felhívása.

A kiírás szerint a nyertes ajánlattevő feladata

  • a Déli pályaudvar térségén keresztül a Nyugati pályaudvarhoz vezető új vasúti alagút létesítésének,
  • a Nyugati pályaudvar központi pályaudvarrá alakításának,
  • a fejpályaudvarok és budapesti vonalszakaszok fejlesztésének,
  • Budapest vasúti átjárhatóságának és a vasútüzem működési körülményei fejlesztésének előkészítése,
  • továbbá a vasúti üzem alól felszabaduló területek funkcióváltása.

A vasútvonal működésének hatásait is vizsgálják

A feladat a fentiekhez kapcsolódóan két megalapozó tanulmány, egy környezeti hatástanulmány készítése, és a környezetvédelmi engedély megszerzése.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatójának kapcsolódó Facebook posztja szerint a hatásvizsgálat kiterjed majd arra, hogy milyen következményei lesznek az építkezésnek, a kitermelt anyagok elszállításának, később a vasútvonal működésének, illetve választ kell adnia arra, hogy mindezt, hogyan kell megszervezni, hogy a környéket a lehető legkevésbé zavarják ezek a műveletek.

Föl kell mérni, hogy milyen lőszermentesítésre lesz szükség, meg kell tervezni állomások szellőzését, a hő és egy esetleges tűznél a füst kivezetését, ehhez helyszíni bejárások, mérések szükségesek. Például ki kell mérni a jelenlegi zajszintet, zajtérképet kell rajzolni, hogy ehhez lehessen majd hasonlítani az építkezés alatt tapasztaltat – olvasható Vitézy Dávid bejegyzésében.

 

Az alagút csaknem 5 kilométer hosszú lesz

A fejpályaudvarokat összekötő mintegy 5 kilométer hosszú vasúti alagút 2 egyvágányú, elővárosi és távolsági személyforgalom lebonyolítására, 80 km/h sebességre alkalmas kialakításban létesül.

Kelenföld − Nyugati pályaudvar szakaszon előzetesen 2 új megálló kialakítását tervezik: egy négyvágányú mélyállomás a Vérmező/Széll Kálmán tér térségében és egy kétvágányú megállóhely Sashegy (Villányi út) vagy Naphegy (Hegyalja út/Mészáros utca) térségében, valamint egy hat vágányú mélyállomás kialakítása a meglevő Nyugati pályaudvar alatt.

Az ajánlatokat november 12-ig várják.

 

VasútfejlesztésBudapest Fejlesztési Központ (BFK)

Hírlevél

Hirdetés