A NIF már keresi az állomások felújításának tervezőjét.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a zalaegerszegi vasút- és autóbusz-állomás felújításának tervezéséről szóló ajánlati felhívást. A nyertes ajánlattevő feladata az engedélyes és kiviteli tervek készítése is.
A tervezési feladat négy részből áll. Az első rész az autóbusz-pályaudvar és csatlakozó létesítményei teljes körű átépítésének, valamint a Zrínyi utcai telephelyen egy újépítésű járművezetői szociális blokk tervezését tartalmazza. A munka során − többek között − 19 db indítóállást, valamint 2 db párhuzamos felállást biztosító érkező kocsiállást terveznek.
A pályaudvar déli részén 23 db busz, a keleti részén további 5 db autóbusz tárolására alkalmas parkolót terveznek elektromos busz töltési lehetőséggel. Kialakítanának továbbá 20 db kerékpár tárolására megfelelő B+R tárolót.
Az autóbusz-pályaudvar területén egy új kétszintes épület kell tervezni, ahol csomagmegőrző és vendéglátóipari funkciók is helyet kapnak majd. A Zrínyi Miklós utcai telephelyen járművezetői szociális blokkot alakítanának ki tartózkodóval, teakonyhával, vizesblokkal, öltözővel, zuhanyzóval.
A munka következő részében a vasútállomás felvételi épületét a tervek szerint a korhű módon rekonstruálják, mely során egyebek mellett
A munka harmadik részében a vasútállomás előtti tér átépítését tervezik meg, mely során gyalogos- és zöldfelületeket alakítanak ki. A kiírás szerint az I. vágányt vonatfogadásra alkalmassá kell tenni.
A felvételi épület előtti téren és attól délre 4 db autóbusz-indítóállást, 2 db autóbusz-leszállóhelyet terveznek. Az állomás előtti tér északi részén 40 férőhelyes kerékpártárolót, a Zrínyi Miklós úton a felvételi épület előtt K+R és taxi álláshelyeket, a felvételi épület déli oldalán pedig 55 férőhelyes P+R parkolót terveznek.
A projekt negyedik elemeként az állomás előtti tér és Páterdomb közötti, megközelítőleg 45 méter hosszú gyalogos aluljáró kialakítását tervezik meg peronkapcsolatokkal és a szükséges vágányépítési és peronfejlesztési beavatkozásokkal.
Az ajánlatokat 2022. május 19-ig várják.
Hitelből és saját forrásból 800 milliárdot fordíthatnak jövőre a vasúti pályák és a gördülőállomány felújítására.
A MÁV 80-as vonalán dolgoznak, december 4-re készül el a modernizálás.