A Colas, a Duna Aszfalt és az Euroaszfalt kivitelezésében 44 kilométeren épül négysávos út, a projektben hat település tehermentesül az átmenő forgalom alól.
Pénteken délben Üllő közelében letették az alapkövét az M4-es gyorsforgalmi út Üllő és Cegléd között épülő szakaszának. A 44 km hosszú szakaszt két ütemben fejlesztik: az Üllő és Albertirsa közötti 30 kilométert (a képen narancssárgával jelölve) a Duna Aszfalt Kft. és az EuroAszfalt Kft. konzorciuma végzi, míg az Albertirsa és Cegléd közötti 14 km-t (a képen pirossal) a Colas Út, Colas Hungária Zrt. és Colas Közlekedésépítési Kft. alkotta konzorcium kivitelezi.
Az első ütemben Üllő-Albertirsa között új nyomvonalon valósul meg a kétszer két sávos gyorsforgalmi út. Ugyanakkor Albertirsa és Cegléd között a kétszer egy sávos szakaszokat bővítik kétszer két sávosra.
A szakasz megépítésével tehermentesül az átmenő forgalom alól Monor, Monorierdő, Pilis, Albertirsa, Ceglédbercel, Cegléd. Az összesen több mint 72 milliárd forintos beruházás 2019 őszére fejeződik be a tervek szerint.
Az ünnepélyes alapkőletételen Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter rámutatott, az új projekt erősíti a Tápióság, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar megye és az egész észak-alföldi régió gazdasági potenciáját, emellett jelentősen javítja a 4-es főút által érintett településeken élők életminőségét is.
Homolya Róbert, az NFM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt hangsúlyozta, az M4-es fejlesztése nem áll meg az érintett szakasszal. „Már folyamatban van a Cegléd és Abony közötti szakasz tenderének előkészítése” – fogalmazott az államtitkár. „Reményeink szerint az uniós forrás meghiúsulása miatt leállított Abony és Fegyvernek közötti szakasz vonatkozásában is le tudjuk zárni a vállalkozókkal a szerződéseket, így ez a szakasz is tovább tud épülni.”
Homolya Róbert a kormány átfogó útépítési programjáról is szólt, melyből már jelen pillanatban több száz kilométer kivitelezés alatt van. "2022-ig a meglévő 1500 kilométernyi gyorsforgalmi úthálózat 900 kilométerrel fog bővülni, nyugodtan kijelenthetjük, hogy ezzel Magyarország szintet fog ugrani."
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a Pest megyére vonatkozó uniós fejlesztési korlátozások miatt a 4-es út fejlesztése eddig nem indulhatott meg, de 2016-tól a kormány forrást biztosított, és elrendelte a továbbépítések előkészítését.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.