A volt téglagyár területén háromszintes, közel tízezer négyzetméteres alapterületű sportcsarnok jön létre.
Lerakták a bruttó 6 milliárd forintból felépülő új sportcsarnok alapkövét Kaposváron. A ZÁÉV Építőipari Zrt. és a Fertődi Építő és Szolgáltató Zrt. által kivitelezett beruházásban multifunkcionális létesítmény jön létre két év alatt, melynek befogadóképessége sportrendezvényeken 3000 fő lesz, kulturális eseményeken pedig 4000 nézőig lesz bővíthető.
Az arénát az Arany János utcai régi sportcsarnok és az atlétikai pálya között az egykori téglagyári területen építik fel, 9150 négyzetméter alapterületen. A három szintes épület küzdőtere 1950 négyzetméteres lesz, küzdőtere HD minőségű TV közvetítésre alkalmas megvilágítást kap.
A csarnokot elsősorban kosárlabdára és röplabdára tervezik, így ennek megfelelő parkettaborítást kap a küzdőtér, de különböző padlóvédelem használatával akár kézilabda-, birkózó-, vagy judo versenyeknek is helyet tud biztosítani. Ezeken kívül nagy létszámú közönséget vonzó események, így koncertek, kiállítások, vásárok vagy szalagavatók is megrendezhetőek lesznek a új épületben.
Az alapkőletételen Dér Tamás alpolgármester az MTI érdeklődésére elmondta, az új sportcsarnok építésére azért volt szükség, mert az 1983-ban emelt régi létesítmény elavult, egyre szűkösebbnek bizonyult sport- és kulturális rendezvények megtartásához.
Az új csarnok építésével párhuzamosan a régit felújítjuk, a város a rekonstrukcióra két ütemben mintegy egymilliárd forintot költ.
A sajtóeseményen Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára is felszólalt. Azt hangsúlyozta, az ország gazdasági növekedését meghatározó megyei jogú városok akkor lesznek valódi regionális központok, ha munkahelyeket tudnak teremteni és széles körű szolgáltatásokat nyújtanak a szabadidő eltöltéséhez. Szita Károly polgármester arra emlékeztetett, hogy az új sportcsarnok "az évszázad kaposvári beruházási programja", a város egykori polgármesteréről elnevezett Németh István Program keretében épülhet fel.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.