Keleten is elindult az M4-es kivitelezése, megépül a hiányzó láncszem Debrecen és Nagyvárad között
fotók: Dernovics Tamás / magyarepitok.hu

Keleten is elindult az M4-es kivitelezése, megépül a hiányzó láncszem Debrecen és Nagyvárad között

magyarepitok.hu

2017.07.11. 14:52

Letették az autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának alapkövét, ahol a Duna Aszfalt, a Hódút és az A-Híd dolgozik.

Kezdetét vette az építkezés a 2x2 forgalmi sávval megvalósuló M4-es autópálya 29,5 kilométer hosszú, Berettyóújfalutól az országhatárig, azaz Nagykerekiig tartó szakaszán. A két ütemben történő kivitelezés első részét tavaly ősszel közösen nyerte el a Duna Aszfalt és a Hódút, decemberben pedig az is kiderült, hogy a második szakaszon a két cég az A-Híddal közösen folytathatja a munkát.

A képre kattintva galéria nyílik!

A 2018 decemberére 15,2 milliárd forintból létrejövő első ütem 2,95 kilométer hosszú, itt épül meg az autópálya mérnökségi telep és az autópálya rendőrség is.

A jóval hosszabb, 26,53 kilométeres második ütem költségvetése 83 milliárd forint, rajta húsz híddal, melyek közül kiemelkedőek a Berettyó folyó és a Dusnok patak feletti pályahidak. A 2020 januárjára elkészülő szakaszon egy pár egyszerű pihenő, egy komplex pihenővé alakítható határátkelőhely és egy pár tengelysúlymérő állomás is létesül.

 

A bihari térség valaha volt legnagyobb beruházása vette kezdetét

Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a keddi alapkőletételkor hangsúlyozta az M4-es autópályának az épülő M35-ös autópályával való kapcsolatát, ami által közvetve megvalósul Debrecen és Nagyvárad gyorsforgalmi összeköttetése is. Hozzátette: az M4-es autópálya Cegléd és Abony közti szakaszának építése is közbeszerzési eljárás alatt van, valamint az Abony és Fegyvernek között forráshiány miatt leállított építkezésben is előrelépés történt. A kormány dolgozik a munka újraindításán, ami akár már ősszel bekövetkezhet. 2022-ig az összes tervezett útépítést befejezik, eddigre 2400 kilométer hosszú lesz a hazai gyorsforgalmi úthálózat – foglalta össze Homolya Róbert.

Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója, Cseke Attila, Bihar megyei szenátor, Muraközi István, Berettyóújfalu polgármestere, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Vitányi István, a térség fideszes országgyűlési képviselője, Puskás Béla, a Hódút Kft. területi igazgatója és Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója (b-j) közösen tették le az M4-es alapkövét július 11-én.

Vitányi István, a térség országgyűlési képviselője történelmi jelentőségűnek nevezte az alapkőletételt, és elmondta, a bihari térségben ekkora beruházás még soha nem volt. Kiemelte: az épülő M4-es összeköttetést teremt a felvidéki, az anyaországi és az erdélyi magyarság között. Az országgyűlési képviselő az ártándi határátkelőhely tavalyi forgalmi adatait idézve világított rá, hogy mekkora szükség van az új autópályára: 2016-ban 5,5 millió személy kelt itt át, ez 2,5 millió személygépjárművet, valamint 816 ezer kamiont jelentett.

Galéria

autópályaA-Híd Zrt.Duna Aszfalt Kft.M4-esHódút Kft.Berettyóújfalu