A MÁV FKG Kft. a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vonalon júniustól decemberig tizenkét kilométernyi nyíltvonali pályaszakaszt újít fel Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között. A felújítás során:
- a jelenlegi nyolcvan kilométer per órás pályasebességet százra emelik,
- Bodrogolaszin a peront az új szabványok szerint megemelik, térkővel burkolják és kétszázötven méter hosszan a térvilágítást is felújítják,
- az érintett szakaszon található hét vasúti útátjáró modern, gumielemes burkolatot kap, amelyen az áthaladás simább és zökkenőmentes,
- megerősítik a vágányt, a vízlevezetés érdekében új szivárgókat, földárkokat készítenek,
- a sínek az új zúzottkő ágyazatban használt, minősített vasbeton aljakon, korszerű ragasztott kötésekkel és leerősítéssel, hézagnélküli kivitelben készülnek
- fejlesztik a biztosítóberendezést és a távközlési létesítményeket,
- a villamosítás előkészítéseként negyvenkét oszlopalapot helyeznek el a pálya mentén,
- átépítenek egy acélhidat, valamint elbontanak egy feleslegessé vált felüljárót.
A Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasúti fővonal kiépítési pályasebessége nyolcvan kilométer per óra. A MÁV 2012-ben indította el a vonal villamosítását is magában foglaló felújítási programot, hogy az engedélyezett tempó százra emelkedhessen. A munka öt szakaszban zajlik:
- 2012 őszén Mezőzombor és Bodrogkeresztúr állomások között, hét kilométer hosszan újult meg a nyíltvonali al- és felépítmény.
- 2014-ben hat kilométeren, Erdőbénye megállóval bezárólag valósult meg a rekonstrukció, aminek során Szegi és Erdőbénye megállói is korszerűsödtek.
- 2015-ben Erdőbényétől Olaszliszka-Tolcsva állomás kezdőpont felőli bejáratáig, öt kilométeren újult meg a pálya.
- Az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak állomásközre a fent leírtak szerint 2016 nyarán és őszén kerül sor.
- Az utolsó, kilenc kilométer hosszú Sárospatak–Sátoraljaújhely állomásközt a tervek szerint 2017-ben építik át; a munkálatok során több kilométer hosszan egy méterrel megemelik a vasúti töltést árvízvédelem érdekében.
Az eredetileg 2016-ra tervezett, várhatóan 2018 során megvalósuló villamosítást követően Budapest és Sátoraljaújhely között az eljutási idő körülbelül fél órával csökkenhet.
Mi épül?vasútfejlesztésSárospatakOlaszliszkaSátoraljaújhelyMezőzomborMÁV FKG Kft.