2019.08.23, Péntek
2018-ra villamosítják a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonalat
kép: MTI

2018-ra villamosítják a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonalat

iho.hu

2016.06.20. 10:17 - Antal Zsófia

Eddig 18 kilométeren újult meg a pálya, idén további 12 kilométerre kerül sor. A munkálatok befejezése után a vonatok sebessége a jelenlegi 80-ról 100km/h-ra emelkedik.

Hirdetés

A MÁV FKG Kft. a Mezőzombor–Sátoraljaújhely vonalon júniustól decemberig tizenkét kilométernyi nyíltvonali pályaszakaszt újít fel Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között. A felújítás során:

  • a jelenlegi nyolcvan kilométer per órás pályasebességet százra emelik,
  • Bodrogolaszin a peront az új szabványok szerint megemelik, térkővel burkolják és kétszázötven méter hosszan a térvilágítást is felújítják,
  • az érintett szakaszon található hét vasúti útátjáró modern, gumielemes burkolatot kap, amelyen az áthaladás simább és zökkenőmentes,
  • megerősítik a vágányt, a vízlevezetés érdekében új szivárgókat, földárkokat készítenek,
  • a sínek az új zúzottkő ágyazatban használt, minősített vasbeton aljakon, korszerű ragasztott kötésekkel és leerősítéssel, hézagnélküli kivitelben készülnek
  • fejlesztik a biztosítóberendezést és a távközlési létesítményeket,
  • a villamosítás előkészítéseként negyvenkét oszlopalapot helyeznek el a pálya mentén,
  • átépítenek egy acélhidat, valamint elbontanak egy feleslegessé vált felüljárót.

A Mezőzombor–Sátoraljaújhely vasúti fővonal kiépítési pályasebessége nyolcvan kilométer per óra. A MÁV 2012-ben indította el a vonal villamosítását is magában foglaló felújítási programot, hogy az engedélyezett tempó százra emelkedhessen. A munka öt szakaszban zajlik:

  1. 2012 őszén Mezőzombor és Bodrogkeresztúr állomások között, hét kilométer hosszan újult meg a nyíltvonali al- és felépítmény.
  2. 2014-ben hat kilométeren, Erdőbénye megállóval bezárólag valósult meg a rekonstrukció, aminek során Szegi és Erdőbénye megállói is korszerűsödtek.
  3. 2015-ben Erdőbényétől Olaszliszka-Tolcsva állomás kezdőpont felőli bejáratáig, öt kilométeren újult meg a pálya.
  4. Az Olaszliszka-Tolcsva–Sárospatak állomásközre a fent leírtak szerint 2016 nyarán és őszén kerül sor.
  5. Az utolsó, kilenc kilométer hosszú Sárospatak–Sátoraljaújhely állomásközt a tervek szerint 2017-ben építik át; a munkálatok során több kilométer hosszan egy méterrel megemelik a vasúti töltést árvízvédelem érdekében.

Az eredetileg 2016-ra tervezett, várhatóan 2018 során megvalósuló villamosítást követően Budapest és Sátoraljaújhely között az eljutási idő körülbelül fél órával csökkenhet.

Galéria

vasútfejlesztésMi épül?SárospatakOlaszliszkaSátoraljaújhelyMezőzomborMÁV FKG Kft.

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés