Egy cseh céggel közösen építették át az Ústi nad Labem és Děčin közti pálya felépítményét, valamint elvégezték a vasúti szakasz műtárgyainak rekonstrukcióját is.
Az A-HÍD Zrt. és a cseh KLEMENT cég konzorciuma 2015 augusztusában nyerte el a nyugat-csehországi Ústi nad Labem (Střekov) és Děčin (Kelet) közötti 503B vasúti vonalszakasz rekonstrukciójára kiírt pályázatot.
A teljes vonal 24 km hosszú, kétvágányú, villamosított, számos kisebb hídon és egy alagúton vezet át. A vonalszakasz az Elba folyó partján fekszik, és bár a domborzat változatos, magán a vasútvonalon nincsenek komolyabb emelkedések.
A projekt keretében 4 fő vágányzári ütem alatt elvégezték:
Ezen kívül a feladat részét képezte az energetikai és elektromos rendszer, valamint a biztosítóberendezési és a távközlési technika felújítása is a teljes, 24 kilométeres vonalszakaszon.
A cégek számára jelentős organizációs kihívást jelentett a 2 x 8 kilométer hosszúságú vágányszakasz 2 x 60 vágányzári nap alatt történő átépítése úgy, hogy a szomszédos vágányon eközben jelentős forgalom zajlott, és ebben az időszakban a műtárgyak felszerkezet-cseréje is elkészült. Először a részleges alépítmény cserét végezték el összesen mintegy 350 méteren, majd a pálya ideiglenes helyreállítása után megtörtént a vasúti felépítmény cseréje a SUM 1000 CS típusú átépítő géplánccal.
Utolsó lépésként hajtották végre a híd műtárgyak rekonstrukcióját és az utasperonok átépítését, a vágánymezők részleges elbontásával, majd visszaépítésével. A szerződés aláírása után rögtön megkezdett munkálatok 2016 év végén fejeződtek be.
Az A-Híd vezérigazgatójával, Sal Lászóval nemrég készített interjúnkból kiderült, a magyar cég külföldi szerepvállalása az árbevételt tekintve nem lépi túl a 10 százalékos értéket, ezt nem is tervezik bővíteni, ezzel együtt fontos része a portfóliónak.
Már az általános iskola végén tudta, hogy építészmérnök lesz, egyenes úton haladt előre a pályán, és 17 évet töltött egy vezető építőipari cégnél, amikor úgy döntött, váltania kell. Rögtön egy óriás projekten kezdett dolgozni az otthonról hozott kitartás és maximalizmus értékeit szem előtt tartva.
Az M44-es gyorsforgalmi út Tisza-hídjának építéséről készült videót a Duna Aszfalt tette közzé.
A Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében beemelték a helyére a hatodik, utolsó szelvényt is a Déli összekötő vasúti híd új elemei közül, mely immár átér Budáról Pestre, az eddig kétpályás hidat hárompályássá bővítő projektben.