Egy cseh céggel közösen építették át az Ústi nad Labem és Děčin közti pálya felépítményét, valamint elvégezték a vasúti szakasz műtárgyainak rekonstrukcióját is.
Az A-HÍD Zrt. és a cseh KLEMENT cég konzorciuma 2015 augusztusában nyerte el a nyugat-csehországi Ústi nad Labem (Střekov) és Děčin (Kelet) közötti 503B vasúti vonalszakasz rekonstrukciójára kiírt pályázatot.
A teljes vonal 24 km hosszú, kétvágányú, villamosított, számos kisebb hídon és egy alagúton vezet át. A vonalszakasz az Elba folyó partján fekszik, és bár a domborzat változatos, magán a vasútvonalon nincsenek komolyabb emelkedések.
A projekt keretében 4 fő vágányzári ütem alatt elvégezték:
Ezen kívül a feladat részét képezte az energetikai és elektromos rendszer, valamint a biztosítóberendezési és a távközlési technika felújítása is a teljes, 24 kilométeres vonalszakaszon.
A cégek számára jelentős organizációs kihívást jelentett a 2 x 8 kilométer hosszúságú vágányszakasz 2 x 60 vágányzári nap alatt történő átépítése úgy, hogy a szomszédos vágányon eközben jelentős forgalom zajlott, és ebben az időszakban a műtárgyak felszerkezet-cseréje is elkészült. Először a részleges alépítmény cserét végezték el összesen mintegy 350 méteren, majd a pálya ideiglenes helyreállítása után megtörtént a vasúti felépítmény cseréje a SUM 1000 CS típusú átépítő géplánccal.
Utolsó lépésként hajtották végre a híd műtárgyak rekonstrukcióját és az utasperonok átépítését, a vágánymezők részleges elbontásával, majd visszaépítésével. A szerződés aláírása után rögtön megkezdett munkálatok 2016 év végén fejeződtek be.
Az A-Híd vezérigazgatójával, Sal Lászóval nemrég készített interjúnkból kiderült, a magyar cég külföldi szerepvállalása az árbevételt tekintve nem lépi túl a 10 százalékos értéket, ezt nem is tervezik bővíteni, ezzel együtt fontos része a portfóliónak.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.