Egy cseh céggel közösen építették át az Ústi nad Labem és Děčin közti pálya felépítményét, valamint elvégezték a vasúti szakasz műtárgyainak rekonstrukcióját is.
Az A-HÍD Zrt. és a cseh KLEMENT cég konzorciuma 2015 augusztusában nyerte el a nyugat-csehországi Ústi nad Labem (Střekov) és Děčin (Kelet) közötti 503B vasúti vonalszakasz rekonstrukciójára kiírt pályázatot.
A teljes vonal 24 km hosszú, kétvágányú, villamosított, számos kisebb hídon és egy alagúton vezet át. A vonalszakasz az Elba folyó partján fekszik, és bár a domborzat változatos, magán a vasútvonalon nincsenek komolyabb emelkedések.
A projekt keretében 4 fő vágányzári ütem alatt elvégezték:
Ezen kívül a feladat részét képezte az energetikai és elektromos rendszer, valamint a biztosítóberendezési és a távközlési technika felújítása is a teljes, 24 kilométeres vonalszakaszon.
A cégek számára jelentős organizációs kihívást jelentett a 2 x 8 kilométer hosszúságú vágányszakasz 2 x 60 vágányzári nap alatt történő átépítése úgy, hogy a szomszédos vágányon eközben jelentős forgalom zajlott, és ebben az időszakban a műtárgyak felszerkezet-cseréje is elkészült. Először a részleges alépítmény cserét végezték el összesen mintegy 350 méteren, majd a pálya ideiglenes helyreállítása után megtörtént a vasúti felépítmény cseréje a SUM 1000 CS típusú átépítő géplánccal.
Utolsó lépésként hajtották végre a híd műtárgyak rekonstrukcióját és az utasperonok átépítését, a vágánymezők részleges elbontásával, majd visszaépítésével. A szerződés aláírása után rögtön megkezdett munkálatok 2016 év végén fejeződtek be.
Az A-Híd vezérigazgatójával, Sal Lászóval nemrég készített interjúnkból kiderült, a magyar cég külföldi szerepvállalása az árbevételt tekintve nem lépi túl a 10 százalékos értéket, ezt nem is tervezik bővíteni, ezzel együtt fontos része a portfóliónak.
Az új megoldások terén élen járó társaságként a WHB a Facebook után a TikTokon is az elsők közt jelent meg a hazai építőiparban, ugyanakkor a marketingkampányai is rendre sikereket érnek el a szakmai megmérettetések során. Az emögött húzódó stratégiáról Szikszai Zsanett, marketing vezetővel beszélgettünk, akinek a pályafutása együtt haladt a WHB fejlődésével, így komoly tapasztalatokra alapozhat a magyar vállalat marketingstratégiájában.
Első ízben adták át Kőbánya Építészeti Díját, ahol többek között a Market Építő Zrt. által kivitelezett Bosch Budapest Innovációs Kampusz is dicséretben részesült.