Elsőként a 4 kilométeres északi ütem építése kezdődött meg, a déli 15 kilométeres szakaszt a tervek szerint a jövő év elején kezdik. A megye közlekedését mintegy 55-60 kilométernyi útfelújítás is fejleszti.
Szerdán letették az Eger gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M25-ös út első és második kivitelezési ütemének alapkövét. Az M25-ös új nyomvonalon, 19 kilométeren köti majd össze Heves megye székhelyét az M3-as autópályával. Az első ütemet alkotó kiegészítő munkákat már májusban elkezdte a Colas Út Zrt., a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítő Kft. konzorciuma. A második ütemben az M25-ös 4 kilométer hosszú északi szakasza jön létre.
Az alapkőletételen kiderült, a második fázis kivitelezői a Colas Út Zrt., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. lesznek.
Az eseményen a harmadik, déli ütemben épülő 15 kilométeres szakaszról is szó esett. Nagy Róbert, a beruházó NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta, erre az ütemre a kivitelezői közbeszerzési felhívás a múlt héten jelent meg. Erre a szakaszra az év égéig szeretnének vállalkozói szerződést kötni, hogy a jövő év elején elindulhasson a munka. A III. ütem várható befejezése 2020 ősze.
Az alapkőletételen Homolya Róbert, közlekedésügyi államtitkár hangsúlyozta, az 1990-es évek elején az ország 500 kilométrenyi gyorsforgalmi úthálózattal rendelkezett, ez a szám 2015-re 1500 kilométerre növekedett, 2022-ig pedig 2400 kilométerre bővül a hálózat. "Arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a most futó útépítő programra szánt 2500 milliárd forint több mint a felét a hazai költségvetés fedezi, vagyis a magyar emberek munkájának köszönhetően a gazdaság már van olyan helyzetben, hogy ilyen nagy fejlesztéseket tud finanszírozni" - tette hozzá Homolya Róbert.
Az egri születésű államtitkár a már meglévő utak karbantartásáról is szót ejtett: „A magyar kormány egy 100 milliárdos programot indított be, ami az uniós forrásokkal együtt csaknem 1000 kilométernyi út megújulását teszi lehetővé.” A program Heves megyének 5-6 milliárd forintos fejlesztést, és 55-60 kilométernyi útfelújítást jelent.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.