A parton történő összeszerelés után ősszel tolják majd a helyére a Hódút és a Strabag kivitelezésében készülő Mosoni-Duna hidat. Az izgalmas építkezési helyszínen mostantól az érdeklődőket is várják.
A Hódút a Strabaggal konzorciumot alkotva építi a 813-as főút harmadik, befejező szakaszát 14,85 milliárd forintból. A szakasz legnagyobb műtárgya a Mosoni-Duna feletti 395 méter hosszú híd, amely 2x1 forgalmi sávval, kerékpárúttal és járdával épül. Három elemből áll: egy bal és egy jobb parti feszített, vasbetongerenda-tartós ártéri hídból, valamint a mederhídból - utóbbi egy úgynevezett kosárfüles acél ívhíd lesz. Az ívhíd 2000 tonna acélból készül, míg az építkezésnél összesen bedolgozandó vasbeton mennyisége megközelíti a 4300 köbmétert.
A hidat nagy szilárdságú acélkábelekkel erősítik meg, melyek ferdén, egymást keresztezve haladnak majd. Mindez légiesebb, karcsúbb kialakítást eredményez, mintha függőleges kábeleket használnának. A projekt legizgalmasabb része, hogy a mederhíd acélszerkezetét a parton kialakított szerelőtéren készítik el, majd ősszel a pillérek és jármok felett kiépített betolópályákon, csúszkákkal tolják a helyére néhány hét alatt.
Hétfőn délelőtt Simon Róbert Balázs, a Győr-Moson-Sopron megyei fejlesztések miniszteri biztosa, Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője és Sitku László, a Hódút Kft. hídépítési igazgatója ünnepélyesen átadták a Mosoni-Duna partján, a szerelőtér mellett létrejött látogatóközpontot.
Sitku László elmondta, hogy a hídépítést szeretnék közelebb hozni, megismertetni az emberekkel, ezért döntöttek úgy, hogy az országban jelenleg zajló legjelentősebb hídépítés helyszínén látogatóközpontot nyitnak. Többek között a Közlekedéstudományi Egyesülettel, a Magyar Mérnöki Kamarával és különböző felsőoktatási intézményekkel együttműködésben csoportos látogatásokat szerveznek, de más csoportokat és egyéni látogatókat is várnak, minden esetben előzetes bejelentkezés alapján.
Felhívta a figyelmet a látogatóközpont Facebook oldalára, ahol folyamatosan tájékoztatnak az aktuális hírekről, eseményekről, valamint a jelentkezéshez kapcsolódó minden információ is innen elérhető. Sitku László azt is hozzátette, hogy a későbbiekben más hídépítéseknél is terveznek látogatóközpontot nyitni.
A 813-as út az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal, ezzel napi 9000 járműtől mentesíti Győrt. Győr elkerülője a Bácsai-csatorna és a Mosoni-Duna felett is áthalad, így az út kivitelezése során két hidat is emelnek. Az összesen 13,4 km hosszú, Győrt keletről elkerülő út első két ütemét már korábban átadták.
Szulovszky András két különleges – és látszólag egymástól távol álló területen is otthon érzi magát. A Paks II. Zrt. vezető létesítési szakértője a mélyépítés területén dolgozik. Napi munkája végeztével azonban a magasba tör: az amatőr csillagászat és az asztrofotózás köti le az érdeklődését.
Nagyon kemény, egyéves munka kellett az ágazat új szabályozásának kidolgozásához: státuszkonzervatívak voltak az érintett szereplők a miniszter tapasztalatai szerint, aki a tervezett állami beruházásokról is beszélt lapunknak.