A parton történő összeszerelés után ősszel tolják majd a helyére a Hódút és a Strabag kivitelezésében készülő Mosoni-Duna hidat. Az izgalmas építkezési helyszínen mostantól az érdeklődőket is várják.
A Hódút a Strabaggal konzorciumot alkotva építi a 813-as főút harmadik, befejező szakaszát 14,85 milliárd forintból. A szakasz legnagyobb műtárgya a Mosoni-Duna feletti 395 méter hosszú híd, amely 2x1 forgalmi sávval, kerékpárúttal és járdával épül. Három elemből áll: egy bal és egy jobb parti feszített, vasbetongerenda-tartós ártéri hídból, valamint a mederhídból - utóbbi egy úgynevezett kosárfüles acél ívhíd lesz. Az ívhíd 2000 tonna acélból készül, míg az építkezésnél összesen bedolgozandó vasbeton mennyisége megközelíti a 4300 köbmétert.
A hidat nagy szilárdságú acélkábelekkel erősítik meg, melyek ferdén, egymást keresztezve haladnak majd. Mindez légiesebb, karcsúbb kialakítást eredményez, mintha függőleges kábeleket használnának. A projekt legizgalmasabb része, hogy a mederhíd acélszerkezetét a parton kialakított szerelőtéren készítik el, majd ősszel a pillérek és jármok felett kiépített betolópályákon, csúszkákkal tolják a helyére néhány hét alatt.
Hétfőn délelőtt Simon Róbert Balázs, a Győr-Moson-Sopron megyei fejlesztések miniszteri biztosa, Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője és Sitku László, a Hódút Kft. hídépítési igazgatója ünnepélyesen átadták a Mosoni-Duna partján, a szerelőtér mellett létrejött látogatóközpontot.
Sitku László elmondta, hogy a hídépítést szeretnék közelebb hozni, megismertetni az emberekkel, ezért döntöttek úgy, hogy az országban jelenleg zajló legjelentősebb hídépítés helyszínén látogatóközpontot nyitnak. Többek között a Közlekedéstudományi Egyesülettel, a Magyar Mérnöki Kamarával és különböző felsőoktatási intézményekkel együttműködésben csoportos látogatásokat szerveznek, de más csoportokat és egyéni látogatókat is várnak, minden esetben előzetes bejelentkezés alapján.
Felhívta a figyelmet a látogatóközpont Facebook oldalára, ahol folyamatosan tájékoztatnak az aktuális hírekről, eseményekről, valamint a jelentkezéshez kapcsolódó minden információ is innen elérhető. Sitku László azt is hozzátette, hogy a későbbiekben más hídépítéseknél is terveznek látogatóközpontot nyitni.
A 813-as út az M1-es autópályát fogja összekötni a szlovákiai Nagymegyer felé vezető 14-es főúttal, ezzel napi 9000 járműtől mentesíti Győrt. Győr elkerülője a Bácsai-csatorna és a Mosoni-Duna felett is áthalad, így az út kivitelezése során két hidat is emelnek. Az összesen 13,4 km hosszú, Győrt keletről elkerülő út első két ütemét már korábban átadták.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.