A győri elkerülő út leglátványosabb eleme közel jár a befejezéshez, a teljes útszakasz átadása pedig a jövő év második felére tehető.
Simon Róbert Balázs, a Győr-Moson-Sopron megyei fejlesztések miniszteri biztosa és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerdán sajtótájékoztatón számoltak be a Győrt keletről elkerülő 813-as főút harmadik ütemének aktuálisan zajló munkálatairól, melyet a Hódút Kft. a Strabaggal konzorciumot alkotva kivitelez.
A szakasz építésének legizgalmasabb eleme a 2000 tonnás hídszerkezet, amely a Mosoni-Duna felett vezeti majd át a forgalmat, s ahol napi ötezer autó áthaladására számítanak. A látványos építkezés helyszínén júniusban látogatóközpontot is nyitottak az érdeklődők bevonása céljából, azóta a munkával a Hódút befejezés közeli állapotba jutott: bedolgoztak 4300m3 betont és beépítettek 1 kilométernyi cölöpöt. Az építkezés folyamán a hajóforgalom zavartalan, mivel a Dunát négy szekcióra osztották fel – így egy rész mindig nyitott, ahol az ott közlekedő legnagyobb uszály is átfér.
A helyszínen jelenleg is 80 fő dolgozik, a hídszerkezetet szeptember végétől kezdőden egy ezer tonnás hidraulikus nyomó fogja a helyére tolni, ami akár két hétig is eltarthat. A teljes - a 14-es főutat és az M1-est összekötő – útszakasz átadása 2018 második felében várható.
Megvan a tervpályázat eredménye, a győztes egy nemzetközi nagyágyú és egy elismert magyar iroda társulása.
Sikerrel zárult az ÉVOSZ Médiatagozat 2025-ös konferenciája, amely megmutatta, hogy igenis van kommunikációs átjáró az egyes generációk között, sőt, az építőipar iránt is nyitottabbá lehet tenni a fiatalokat.