A győri elkerülő út leglátványosabb eleme közel jár a befejezéshez, a teljes útszakasz átadása pedig a jövő év második felére tehető.
Simon Róbert Balázs, a Győr-Moson-Sopron megyei fejlesztések miniszteri biztosa és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerdán sajtótájékoztatón számoltak be a Győrt keletről elkerülő 813-as főút harmadik ütemének aktuálisan zajló munkálatairól, melyet a Hódút Kft. a Strabaggal konzorciumot alkotva kivitelez.
A szakasz építésének legizgalmasabb eleme a 2000 tonnás hídszerkezet, amely a Mosoni-Duna felett vezeti majd át a forgalmat, s ahol napi ötezer autó áthaladására számítanak. A látványos építkezés helyszínén júniusban látogatóközpontot is nyitottak az érdeklődők bevonása céljából, azóta a munkával a Hódút befejezés közeli állapotba jutott: bedolgoztak 4300m3 betont és beépítettek 1 kilométernyi cölöpöt. Az építkezés folyamán a hajóforgalom zavartalan, mivel a Dunát négy szekcióra osztották fel – így egy rész mindig nyitott, ahol az ott közlekedő legnagyobb uszály is átfér.
A helyszínen jelenleg is 80 fő dolgozik, a hídszerkezetet szeptember végétől kezdőden egy ezer tonnás hidraulikus nyomó fogja a helyére tolni, ami akár két hétig is eltarthat. A teljes - a 14-es főutat és az M1-est összekötő – útszakasz átadása 2018 második felében várható.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.