A győri elkerülő út leglátványosabb eleme közel jár a befejezéshez, a teljes útszakasz átadása pedig a jövő év második felére tehető.
Simon Róbert Balázs, a Győr-Moson-Sopron megyei fejlesztések miniszteri biztosa és Kiss Boglárka, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerdán sajtótájékoztatón számoltak be a Győrt keletről elkerülő 813-as főút harmadik ütemének aktuálisan zajló munkálatairól, melyet a Hódút Kft. a Strabaggal konzorciumot alkotva kivitelez.
A szakasz építésének legizgalmasabb eleme a 2000 tonnás hídszerkezet, amely a Mosoni-Duna felett vezeti majd át a forgalmat, s ahol napi ötezer autó áthaladására számítanak. A látványos építkezés helyszínén júniusban látogatóközpontot is nyitottak az érdeklődők bevonása céljából, azóta a munkával a Hódút befejezés közeli állapotba jutott: bedolgoztak 4300m3 betont és beépítettek 1 kilométernyi cölöpöt. Az építkezés folyamán a hajóforgalom zavartalan, mivel a Dunát négy szekcióra osztották fel – így egy rész mindig nyitott, ahol az ott közlekedő legnagyobb uszály is átfér.
A helyszínen jelenleg is 80 fő dolgozik, a hídszerkezetet szeptember végétől kezdőden egy ezer tonnás hidraulikus nyomó fogja a helyére tolni, ami akár két hétig is eltarthat. A teljes - a 14-es főutat és az M1-est összekötő – útszakasz átadása 2018 második felében várható.
A folyamatos kihívások tartják a cégnél már több mint két évtizede, a konzervatív értékek mellett a töretlen fejlődés és az innováció szükségességében hisz, a forgalom helyett pedig az árrésre és az eredményre fókuszál. A Merkbau kereskedelmi igazgatójától azt is megtudtuk, hogy legfontosabb értéknek a csapatot, a közös célokért való együtt dolgozás képességét tartja.
Az 1961-ben elkészült átkelőt megújító projektben újabb részt adnak át hétfőtől a gyalogos forgalomnak.
Az immár több mint 70 éves múltra visszatekintő cégcsoporthoz tartozó A-Híd Zrt. vezérigazgatóját, Sal Lászlót a Lánchíd közbeszerzésének zárása után kérdeztük.