A Liszt Ferenc Repülőtéren új utasmóló épül és az egyik kifutópálya burkolata is megújult, ezeket a projekteket ismerhették meg közelebbről a BME gépésztanulói.
Tizenkét gépész hallgató kapott lehetőséget, hogy ellátogasson a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. kivitelezésében zajló projektekre. A KÉSZ Zrt. építi a 2B Terminál új, B jelű utasmólóját: a háromszintes móló a légi utasok várakozását, beszállítását, kiszállítását és útlevél-ellenőrzését teszi lehetővé, bruttó alapterülete 10.300 m2 lesz. Összesen 27 beszállító kapunak ad helyet, amelyek nyolc, liftekkel és lépcsőházakkal ellátott függőleges mag köré szerveződnek.
A tavalyi évben szintén a KÉSZ Zrt. feladata volt az I-es futópálya betonburkolatának felújítása, ez nettó 1,654 millió euróból (524 millió forintból) történt meg. A futópálya eredeti burkolata 1958-ban készült el, s erre 1987-ben került rá egy újabb pályaburkolat köztes Ckt rétegre helyezve. A futópálya burkolatának középső táblái az eltelt években számos helyen elrepedtek, és többször javításra kerültek. A tavaly elvégzett munkák során a két középső, igen rossz állapotú táblasor került felújításra.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanulóit a KÉSZ Csoport munkatársai vezették körbe a munkaterületen. A BME és a KÉSZ sokéves sikeres együttműködésének köszönhetően valósulhatott meg a projektlátogatás, melynek során a hallgatók a gyakorlatban is megnézhették azt, amiről az egyetemen elméletben tanulnak.
A munkavédelmi oktatást követően Lehotai Győző épületgépészeti műszaki igazgató mesélt a hallgatóknak a munkálatok jelenlegi állapotáról, a gépészeti feladatokról, a legnagyobb kihívásokról. Ezek után körbevezették a hallgatókat a munkaterületen, ahol már egészen látványos az előrehaladás, ugyanis a három gépudvarból kettő elkészült, és csak a gépek beüzemelésére vár. A KÉSZ Csoport számára kiemelten fontos a szakképzett munkaerő-utánpótlás, ezért sikerként könyvelték el, hogy az egyetemisták nagyon élvezték a látogatást, folyamatosan bombázták kérdéseikkel az építésvezetőket.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.