A Liszt Ferenc Repülőtéren új utasmóló épül és az egyik kifutópálya burkolata is megújult, ezeket a projekteket ismerhették meg közelebbről a BME gépésztanulói.
Tizenkét gépész hallgató kapott lehetőséget, hogy ellátogasson a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren a KÉSZ Építő és Szerelő Zrt. kivitelezésében zajló projektekre. A KÉSZ Zrt. építi a 2B Terminál új, B jelű utasmólóját: a háromszintes móló a légi utasok várakozását, beszállítását, kiszállítását és útlevél-ellenőrzését teszi lehetővé, bruttó alapterülete 10.300 m2 lesz. Összesen 27 beszállító kapunak ad helyet, amelyek nyolc, liftekkel és lépcsőházakkal ellátott függőleges mag köré szerveződnek.
A tavalyi évben szintén a KÉSZ Zrt. feladata volt az I-es futópálya betonburkolatának felújítása, ez nettó 1,654 millió euróból (524 millió forintból) történt meg. A futópálya eredeti burkolata 1958-ban készült el, s erre 1987-ben került rá egy újabb pályaburkolat köztes Ckt rétegre helyezve. A futópálya burkolatának középső táblái az eltelt években számos helyen elrepedtek, és többször javításra kerültek. A tavaly elvégzett munkák során a két középső, igen rossz állapotú táblasor került felújításra.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tanulóit a KÉSZ Csoport munkatársai vezették körbe a munkaterületen. A BME és a KÉSZ sokéves sikeres együttműködésének köszönhetően valósulhatott meg a projektlátogatás, melynek során a hallgatók a gyakorlatban is megnézhették azt, amiről az egyetemen elméletben tanulnak.
A munkavédelmi oktatást követően Lehotai Győző épületgépészeti műszaki igazgató mesélt a hallgatóknak a munkálatok jelenlegi állapotáról, a gépészeti feladatokról, a legnagyobb kihívásokról. Ezek után körbevezették a hallgatókat a munkaterületen, ahol már egészen látványos az előrehaladás, ugyanis a három gépudvarból kettő elkészült, és csak a gépek beüzemelésére vár. A KÉSZ Csoport számára kiemelten fontos a szakképzett munkaerő-utánpótlás, ezért sikerként könyvelték el, hogy az egyetemisták nagyon élvezték a látogatást, folyamatosan bombázták kérdéseikkel az építésvezetőket.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.