A Merkbau és a Modinvest kivitelezésében Mélykúton épülő Hunent üzemben bokrétaavatót tartottak.
Szerkezetkész a több mint 18 ezer négyzetméteres víziszárnyas vágóhíd, melyet 12,6 milliárd forintból épít a Hunent Víziszárnyas Feldolgozó Zrt. számára a Merkbau Kft. és a Modinvest Kft.
A Bács-Kiskun megyei Mélykúton épülő létesítmény hétfői bokrétaavató ünnepségén Kurt Weiss, a Hunent Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy itt Európa legnagyobb és leghatékonyabb víziszárnyas vágóhídja épül: képes lesz napi 50 ezer kacsa, vagy 25 ezer liba vágására és feldolgozására.
Knáb János, a Merkbau Kft. műszaki igazgatója a Modinvest Kft. nevében is köszöntötte a résztvevőket, és nagy megtiszteltetésnek nevezte, hogy a térség legnagyobb beruházását kivitelezhetik, és hozzájárulhatnak a Hunent márkanév ismertebbé tételéhez. Hozzátette: a kivitelezési munka 2017 őszén kezdődött, a befejezés pedig mostanra már csak néhány hónapnyira van, az átadás 2018 őszén meg fog történni.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.