Az új nyomvonalon épülő M25-ös főút északi szakasza a Colas, a HE-DO és a KM kivitelezésében készült el.
Szerdán Andornaktálya mellett átadták az M25-ös út első szakaszát. Az Eger számára gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő négysávos pálya északi ütemét a Colas Út Zrt., a HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. kivitelezte.
Az új nyomvonalon megépülő M25-ösnek ezzel egy 4 kilométeres szakasza készült el Eger és Andornaktálya között - a beruházó NIF Zrt. térképén zölddel jelölve.
A most lezárult projektben a régi 25-ös út és Andornaktálya közötti Olajosok útját közel 500 méteres szakaszon felújították, és egy aluljárón keresztül vezetik át az M25 alatt. A beruházás részeként kiváltották a közműveket, és összesen 2,5 km hosszon több szervizút is létesült. A nyomvonallal érintett erdők pótlására mintegy egy hektár területen csereerdőt telepítettek.
Heves megye székhelyének gyorsforgalmi bekötése három ütemben valósul meg. Az elsőben a 2502-es út Andornaktályát elkerülő szakasza, valamint Egerben a 252-es főút rekonstrukciója készült el 2018 augusztusára a Colas kivitelezésében.
A harmadik ütemben építik meg a 15 kilométer hosszú, déli szakaszt Andornaktálya és az M3-as autópálya között. Ezeket a munkákat idén márciusban kezdte el a HE-DO Kft. és a Colas Út Zrt.
A szerdai sajtóeseményen utóbbi projekt állásáról is beszámolt Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója. "A beruházás rendkívül jó ütemben halad. Az északi ütem csatlakozásánál mintegy 800 m hosszon már az aszfalt alapréteg építési munkái fejeződnek be. Emellett földmű- és vízépítés zajlik a szükséges áteresz építésekkel és közműkiváltási munkákkal együtt, valamint a megvalósuló hidaknál több helyen megkezdődtek a cölöpözési munkálatok is.”
Ugyanilyen kritikus pont a két nagy tömegű nukleáris berendezés, az úgynevezett zóna-olvadékcsapda és a reaktortartály legyártása is.
Többek közt a feszes határidő, a páratlan volumen és a részfolyamatok külön tendereztetése is komoly kihívásokkal járt a debreceni SEMCORP-gyár építési projektjében. A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. ezzel együtt sorra nyerte el a tendereket a belépése után a kínai beruházónál. Suppán Máté projektvezető a kulturális különbségekről és áthidalásukról is beszélt a lapunknak adott interjúban.