Kiírták a közbeszerzést a város egymilliárd eurós autóipari csúcsberuházási helyszínének előkészítésére.
Nagy lendülettel készül Debrecen a város történetében egyedülálló beruházásra, melynek során egymilliárd euró értékű fejlesztéssel építenek ki egy évente 150 ezer autó összeszerelésére alkalmas BMW-gyárközpontot.
Nemrég arról számoltunk be, hogy már keresik az üzem kialakítása kapcsán épülő új autópályacsomópont és vasúti kapcsolat tervezőit a számos autóipari cégnek és jelenleg is zajló beruházásnak otthont adó kelet-magyarországi megyeszékhelyen. Most a gyártókomplexum 400 hektáros területének földmunkáira keresnek kivitelezőt.
Az uniós közbeszerzési tájékoztatóban megjelent kiírás szerint a Debrecen Észak-Nyugati Gazdasági Övezeteként jelölt beruházási területen a bel- és csapadékvíz elvezetési rendszereinek kialakítása a feladat. A hatalmas projektben többek között
is sor kerül több másik hasonló méretű munkaelemmel együtt.
A földmunkák a tervek szerint idén áprilisban kezdődnek el és egy évig tartanak majd.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.