Varga Mihály pénzügyminiszter Kínában tárgyalt.
Jó ütemben halad a magyar fővárost a kelebiai határátkelőn keresztül a szerbiai Belgráddal és a tervek szerint az Athén melletti Píreusz kikötőjével összekötő óriásberuházás előkészítése. A gyorsvasút, melynek hazai szakaszára korábban 525 milliárd forintot (illetve 10 százaléknyi tartalékköltséget különített el a kormány), egy magyar-kínai konzorcium munkálataival fog megépülni.
Varga Mihály pénzügyminiszter ezt az információt újra megerősítette, valamint újabb híreket közölt a projektről, miután a kínai Eximbankkal tárgyalt a távol-keleti ország fővárosában, amellett, hogy elmondta, a magyar kormány elkötelezett a beruházás mellett. A minisztérium sajtóközleményéből kiderül: a fővállalkozói szerződések előkészítése jó ütemben halad, a tervek szerint a pályázatot elnyerő – kínai és magyar cégekből álló – konzorciumról akár április végéig döntés születhet.
A tervezői és kivitelezői munka ezt követően meg is kezdődhet. A cél az, hogy
2023-ra befejeződjön a Budapest-Belgrád vasútvonal építése.
Ennek érdekében a kormány egyszerűsíteni kívánja a munkálatokhoz szükséges eljárásokat is, és lehetővé teszi, hogy az illetékes hatóságok a szükséges engedélyeket gyorsított eljárásban bocsássák ki – közölte a tárcavezető.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítésének két fő célja van:
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.