Varga Mihály pénzügyminiszter Kínában tárgyalt.
Jó ütemben halad a magyar fővárost a kelebiai határátkelőn keresztül a szerbiai Belgráddal és a tervek szerint az Athén melletti Píreusz kikötőjével összekötő óriásberuházás előkészítése. A gyorsvasút, melynek hazai szakaszára korábban 525 milliárd forintot (illetve 10 százaléknyi tartalékköltséget különített el a kormány), egy magyar-kínai konzorcium munkálataival fog megépülni.
Varga Mihály pénzügyminiszter ezt az információt újra megerősítette, valamint újabb híreket közölt a projektről, miután a kínai Eximbankkal tárgyalt a távol-keleti ország fővárosában, amellett, hogy elmondta, a magyar kormány elkötelezett a beruházás mellett. A minisztérium sajtóközleményéből kiderül: a fővállalkozói szerződések előkészítése jó ütemben halad, a tervek szerint a pályázatot elnyerő – kínai és magyar cégekből álló – konzorciumról akár április végéig döntés születhet.
A tervezői és kivitelezői munka ezt követően meg is kezdődhet. A cél az, hogy
2023-ra befejeződjön a Budapest-Belgrád vasútvonal építése.
Ennek érdekében a kormány egyszerűsíteni kívánja a munkálatokhoz szükséges eljárásokat is, és lehetővé teszi, hogy az illetékes hatóságok a szükséges engedélyeket gyorsított eljárásban bocsássák ki – közölte a tárcavezető.
A Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítésének két fő célja van:
A MERKBAU Zrt. példaértékű 35 éves története során először fordul elő, hogy nem egy alapító tulajdonos irányítja a cégcsoportot. Knáb József Igazgatósági Elnökké választása emiatt vízválasztó, ám valójában egy annyira tudatos és szerves folyamat újabb lépcsője, amely önmagában megérdemli a figyelmet. A cégcsoport kulcsembereivel beszélgetve ugyanakkor a 35 év alatt kiforrott alapértékeket is kutattuk, amelyek most a jövő zálogát jelentik.
A SZABADICS Akadémia a jövő mérnökeinek szól és célja, hogy hidat építsen a tapasztalt szakemberek és a fiatalok között.