„Az egyetemet össze sem lehet hasonlítani azzal, amikor saját szemünkkel látunk egy lángolvasztásos technológiát vagy egy szórófejes vakolást!” – a Grabarics Kft. a diákok segítségével vizsgálta meg gyakornoki munka hatékonyságát a vállalatnál.
A gyakornoki munka újfajta megközelítéséről számolt be lapunknak a Grabarics Kft. A magasépítésben jelentős referenciákkal bíró, ugyanakkor a mélyépítésben is sikerekre törő vállalat közleményében azt hangsúlyozza, sok munkaadó előítéletekkel kezeli a gyakornokokat. Eszerint a hallgatók valódi értéket nem, vagy csak ritkán tudnak hozzáadni a vállalat mindennapi tevékenységéhez. De olyan előítélet is előfordul, miszerint a diákok jelentős időt és energiát vonnak el a rutinos munkatársak munkaidejéből, eközben ottlétük rövidsége miatt nem képesek önálló munkavégzésre.
„A Grabarics Kft-nél mindezt megcáfolják a pozitív tapasztalatok”
– derül ki a cég összefoglaló anyagából, amit a nyár folyamán a vállalatnál gyakornokoskodó fiatalokkal folytatott beszélgetések alapján írtak. Az élménybeszámolók mindegyikében ott volt a későbbi visszatérés gondolata a Grabaricshoz, pedig előfordult, hogy bedobták a hallgatókat a mélyvízbe. Volt, aki amolyan mini-művezetőként töltötte el a gyakornoki időt: alvállalkozókkal, szállítókkal tartották a kapcsolatot, rengeteg napi feladatot átvéve.
Az egyik diák beszámolóját részletesen is idézte a vállalat „Mielőtt jelentkeztem a Grabaricshoz, kikértem többek véleményét, de mindenki csak jót mondott a cégről, és szerencsére igazuk is lett” – fogalmazott az egyik gyakornok.
„Nagyszerű tapasztalat volt, a leginkább pedig az tetszett, hogy tudtam kérdezni bárkitől, nem hajtottak el, hanem igyekeztek mindig mindent elmagyarázni”.
A beszámoló kiemeli, nemcsak a Grabarics Kft. szerzett a fiataloknál jó pontokat, de az itt töltött hetek gyakornokaikat általában a pályaválasztásukban is megerősítették. „Teljesen más élőben látni mindent, mint csak terveken” – ragadta meg az élmények lényegét egy másik diák. „Az egyetemen is nézünk videókat, de azt össze sem lehet hasonlítani azzal, amikor a saját szemünkkel látunk például szórófejes vakolást, vagy azt, hogyan rögzítik lángolvasztásos technológiával a bitumenes szigetelőlemezeket.
A Grabarics Kft. felmérése arra is kitért, hogy a diákoknak miért éppen erre a társaságra esett a választásuk, és honnan értesültek a lehetőségről. Az egyik hallgatót a Grabarics Kft. Monitor nevű újsága fogta meg a budapesti Szent István Egyetem által szervezett Ybl Szakmai Napon.
„Belelapoztam, és volt benne egy cikk a korábbi gyakornokokról. Tetszett, amiket mondtak, ráadásul volt köztük lány is. Úgy gondoltam, ha neki ennyire bejött a dolog, akkor biztos nekem is jó helyem lesz itt.”
A felmérés szerint a diákok többsége az alábbi helyeken talált rá a cégre: egyetemi szakmai napon, egy-egy kurzus keretében szervezett építkezés-bejáráson, vagy a hazai építőipari cégeket böngészve, szimpátia alapon.
„Ugyanakkor akadt, akinek az utcán sétálva, az egyes projektjek helyszínén kihelyezett molinó vagy a mellette elsuhanó felmatricázott céges autó ültette a bogarat a fülébe”
– derül ki a cég beszámolójából.
A diákok közül többen leszögezték, hogy az egyetem elvégzése után ott lesz a látókörükben a Grabarics Kft., de még az iskola mellett is megpróbálnak további munkákat végezni a cégnél „A Grabarics Kft. továbbra is tárt karokkal, valamint sok-sok odafigyeléssel, testhezálló feladatokkal és jó csapattal várja a gyakornokokat!” – zárul a cég közleménye.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.