A hazai építőipar egyik legsokoldalúbb cége a magasépítés, az ingatlanfejlesztés, a gyártás és a toronydaru-üzletág után újabb ágazat beindításával erősít.
A jelenlegi építőipari kihívásokról és a cég legfőbb stratégiai céljairól adott interjút a Grabarics Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatója. Grabarics Gábor a duol.hu-nak több tevékenységi köréről is szót ejtett, a generálkivitelezői munkák közül a Budai Irgalmasrendi Kórház, a BalaLand, az új gödöllői uszoda projektjét, valamint a sikeres külföldi szerepvállalásokat kiemelve.
Szintén szóba kerültek a vállalat újabb üzletágai, amiknek a beindítását a cég stabil anyagi háttere tette lehetővé. Ezek egyike a hevesi vasbetonelem-gyártó üzem, melyben saját felhasználásra és értékesítésre egyaránt gyártanak vasbeton termékeket. A másik viszonylag új stratégiai elem a toronydaru üzletág, ebben bérbeadói, viszonteladói és felhasználó oldalról is érdekeltek. Lapunk ugyanakkor nemrég a Grabarics ingatlanfejlesztői tevékenységéről is beszámolt: a Grabarics Development Kft. Rákospalotán hoz létre egyedülálló lakóparkot.
Mindezek mellett szépen fejlődik az út- és közmű-megrendelésekre szakosodott üzletáguk is. A cikkből kiderül, Grabarics Gábor azt szeretné, ha a 2018 második felében létrejött Grabarics Út és Közmű Kft. által egy életképes, évi többmilliárdos útépítő cég jönne létre.
Az interjúban Grabarics Gábor a cég saját fejlesztésű termékeire is kitér, külön méltatva a dekorbeton üzletágat, ami iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik. A cégvezető elárulta, a dekorbeton az egyik kedvenc témája, aminek mind a gyártástechnológiája, mind a fejlesztése teljes mértékben saját innováció. A termékre elsősorban nem is üzleti, mint inkább szakmai kihívásként tekint.
A beszélgetésben a Grabarics vezetője az építőipar robbanásszerű növekedésével kialakult helyzetről is részletesen elmondja a véleményét. A teljes interjú itt olvasható.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.