2020.07.07, Kedd
Birtokba vehették az autósok a Budapest-Pozsony-Prága autópálya utolsó hiányzó szakaszát
Fotók: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Birtokba vehették az autósok a Budapest-Pozsony-Prága autópálya utolsó hiányzó szakaszát

magyarepitok.hu, mti, nif.hu

2019.12.18. 10:42 - Szabó Ákos

Átadták az ország északnyugati sarkában futó M15-ös 14,5 kilométeres 2x2 sávos pályáját a forgalomnak a Strabag-csoport cégei a NIF beruházásában.

Hirdetés

Elkészült a Győr-Moson-Sopron megyében Szlovákia felé közvetlen gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő M15-ös négysávúsítási projektje, ma délelőtt adták át a Hegyeshalom és Rajka közötti 14,5 kilométeres autópályát.

 

 

A beruházást a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG kivitelezte 2018 februári kezdettel. A projekt elkészültével egy hét alatt két országgal bővült a négysávos úton elérhető szomszédaink száma: múlt pénteken vehette birtokba a forgalom a Szlovéniába vezető M70-es autópályát (a Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt Kft. munkájával). A Rajkáig tartó M15-ösön Szlovákiába lehet közvetlenül autópályán menni, onnan pedig Pozsonyt érintve egészen Prágáig tart az út.

 

Számos hídon dolgoztak

 

A képre kattintva galéria nyílik.

A most lezajlott fejlesztésben a korábban kétszer egysávos autóút két új sávot kapott az út határ felé vezető oldalán (más néven: a jobb pályán). A projektben a határátkelő akadálymentesítését is elvégezték, és felújították korábban használt sávokat is. A projektben ezzel együtt

  • hét új műtárgy jött létre: köztük a legjelentősebbek a MÁV Hegyeshalom-Budapest és a GYESEV Rajka-Hegyeshalom vasútvonalak feletti felüljárók, valamint a Lajta folyó feletti híd.
  • A szakaszon megújult még 19 másik műtárgy
  • és két csomópontot is átépítettek.

 

 

 

566 milliárd forintnyi útberuházást kapott az ország 2019-ben

Schanda Tamás ITM-miniszterhelyettes elmondta:

az idén 566 milliárd forintból valósultak meg útépítések és fejlesztések Magyarországon, ami rekordnak számít.

Hozzátette: az állam kiemelt feladatnak tekinti, hogy 2016 és 2024 között mintegy 5 ezer milliárd forintból fejlessze a közúti és a vasúti közlekedést. Az összegből közúti fejlesztésre 3200 milliárd forintot fordítanak, amiből 1800 milliárd forint a belföldi forrás.

 

 

Kifejtette, hogy az országban összesen 15 helyszínen zajlik gyorsforgalmi útépítés, amelyek legkésőbb 2022-ig elkészülnek, emellett a Felvidék felé 2020-ban adják át a komáromi Duna-hidat, 2021-ben pedig elkészül az M30-as befejező szakasza, amellyel Budapest felől Miskolc érintésével Kassáig lesz kiépült sztrádakapcsolat.

 

Egymilliárd eurós beruházást épít a KÉSZ a térségben

 

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a befejező munkálatokkal kapcsolatban elmondta: márciusra elkészül a rajkai határátkelőhelyen elbontott épületek rekultivációja is. Hátra van még ezen felül, az M1 autópályán új portálok telepítése, az üzemi hírközlő rendszer berendezéseinek beüzemelése.

Széles Sándor megyei kormánymegbízott azt emelte ki, hogy a térség az elmúlt két évben felértékelődött az ország gazdasági életében, Bezenye és Hegyeshalom között olyan gazdasági terület nyílt meg, ahol a következő négy-öt évben egy egymilliárd eurót érő beruházás valósulhat meg (ezt a modern mezőgazdasági projektet a KÉSZ kivitelezi).

Kiss Vince, Rajka polgármestere a sztráda gazdasági előnyein túl azt hangoztatta, hogy a felvidéki településekkel könnyebbé válik a kapcsolattartás.

 

Galéria

AktuálisStrabagM15-ös autópályaNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)RajkaHegyeshalomautópályaútépítésútfelújításKÉSZ Csoport

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés