Átadták az ország északnyugati sarkában futó M15-ös 14,5 kilométeres 2x2 sávos pályáját a forgalomnak a Strabag-csoport cégei a NIF beruházásában.
Elkészült a Győr-Moson-Sopron megyében Szlovákia felé közvetlen gyorsforgalmi kapcsolatot teremtő M15-ös négysávúsítási projektje, ma délelőtt adták át a Hegyeshalom és Rajka közötti 14,5 kilométeres autópályát.
A beruházást a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG kivitelezte 2018 februári kezdettel. A projekt elkészültével egy hét alatt két országgal bővült a négysávos úton elérhető szomszédaink száma: múlt pénteken vehette birtokba a forgalom a Szlovéniába vezető M70-es autópályát (a Colas Út Zrt. és az EuroAszfalt Kft. munkájával). A Rajkáig tartó M15-ösön Szlovákiába lehet közvetlenül autópályán menni, onnan pedig Pozsonyt érintve egészen Prágáig tart az út.
A most lezajlott fejlesztésben a korábban kétszer egysávos autóút két új sávot kapott az út határ felé vezető oldalán (más néven: a jobb pályán). A projektben a határátkelő akadálymentesítését is elvégezték, és felújították korábban használt sávokat is. A projektben ezzel együtt
Schanda Tamás ITM-miniszterhelyettes elmondta:
az idén 566 milliárd forintból valósultak meg útépítések és fejlesztések Magyarországon, ami rekordnak számít.
Hozzátette: az állam kiemelt feladatnak tekinti, hogy 2016 és 2024 között mintegy 5 ezer milliárd forintból fejlessze a közúti és a vasúti közlekedést. Az összegből közúti fejlesztésre 3200 milliárd forintot fordítanak, amiből 1800 milliárd forint a belföldi forrás.
Kifejtette, hogy az országban összesen 15 helyszínen zajlik gyorsforgalmi útépítés, amelyek legkésőbb 2022-ig elkészülnek, emellett a Felvidék felé 2020-ban adják át a komáromi Duna-hidat, 2021-ben pedig elkészül az M30-as befejező szakasza, amellyel Budapest felől Miskolc érintésével Kassáig lesz kiépült sztrádakapcsolat.
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese a befejező munkálatokkal kapcsolatban elmondta: márciusra elkészül a rajkai határátkelőhelyen elbontott épületek rekultivációja is. Hátra van még ezen felül, az M1 autópályán új portálok telepítése, az üzemi hírközlő rendszer berendezéseinek beüzemelése.
Széles Sándor megyei kormánymegbízott azt emelte ki, hogy a térség az elmúlt két évben felértékelődött az ország gazdasági életében, Bezenye és Hegyeshalom között olyan gazdasági terület nyílt meg, ahol a következő négy-öt évben egy egymilliárd eurót érő beruházás valósulhat meg (ezt a modern mezőgazdasági projektet a KÉSZ kivitelezi).
Kiss Vince, Rajka polgármestere a sztráda gazdasági előnyein túl azt hangoztatta, hogy a felvidéki településekkel könnyebbé válik a kapcsolattartás.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.