A Magyar Közlöny mellékletében szereplő projektek egy része a fővárosi agglomerációra vonatkozik.
Az idei térségi jelentőségű kerékpárutak előkészítésére fordítható 1 milliárd forintot 4 milliárd forinttal megemelte a kormány – derül ki a bringazas.hu cikkéből.
A kerékpáros útvonalhálózat fejlesztését a kerékpározás növekvő népszerűségére és fenntarthatóságára, klímavédelmi, turisztikai, továbbá egészségügyi szempontokra való tekintettel biztosítják.
A Cegléd-Nagykőrös kerékpárút megvalósításához, az európai uniós forrásból történő elszámolásáig szükséges 1,15 milliárd forintot biztosított a kormány. A Magyar Közlöny mellékletében 56 projekt szerepel, melyeknek egy része a fővárosi agglomerációra vonatkozik.
A fejlesztés érinteni fogja többek között az Euro Velo 6 több pontját is, mint például:
A listán szerepel továbbá a Balatoni Bringakör több területe, Balatonakarattya és Siófok között, vagy éppen Zamárdi és Balatonlelle útvonalon. A keleti régió se marad ki, a Tokaj-Mád-Sárospatak és Tokaj kör kerékpáros útvonalra is fordítanak az összegből.
A fent leírtak mellett a Tiszafüred-Hortobágy-Balmazújváros közötti és a Siófok-Pécs, valamint a Szigetvár-Kaposvár kerékpárút is a listán szerepel.
Nyugat-európai nagyvállalati mintát honosít meg itthon a KÉSZ Csoport. Kozma András és Dale András Martin külső felügyelőbizottsági tagokként új struktúra felállításával kívánják erősíteni hazánk egyik legnagyobb építőipari fókuszú, technológia-vezérelt cégcsoportjának hatékonyságát.
Szenvedélyesen szereti a munkáját, az atomerőművi nagyberendezésekért szinte rajong Bánki Attila. Hatalmas élmény volt számára a Paks II. Atomerőmű első nagyberendezése, a zónaolvadék-csapda gyári átvétele. Most egyebek mellett ennek Paksra szállítását készítik elő. A Paks II. Zrt. programelem-felelősét már gyerekkorában magával ragadta az atomenergia világa.