A Magyar Közlöny mellékletében szereplő projektek egy része a fővárosi agglomerációra vonatkozik.
Az idei térségi jelentőségű kerékpárutak előkészítésére fordítható 1 milliárd forintot 4 milliárd forinttal megemelte a kormány – derül ki a bringazas.hu cikkéből.
A kerékpáros útvonalhálózat fejlesztését a kerékpározás növekvő népszerűségére és fenntarthatóságára, klímavédelmi, turisztikai, továbbá egészségügyi szempontokra való tekintettel biztosítják.
A Cegléd-Nagykőrös kerékpárút megvalósításához, az európai uniós forrásból történő elszámolásáig szükséges 1,15 milliárd forintot biztosított a kormány. A Magyar Közlöny mellékletében 56 projekt szerepel, melyeknek egy része a fővárosi agglomerációra vonatkozik.
A fejlesztés érinteni fogja többek között az Euro Velo 6 több pontját is, mint például:
A listán szerepel továbbá a Balatoni Bringakör több területe, Balatonakarattya és Siófok között, vagy éppen Zamárdi és Balatonlelle útvonalon. A keleti régió se marad ki, a Tokaj-Mád-Sárospatak és Tokaj kör kerékpáros útvonalra is fordítanak az összegből.
A fent leírtak mellett a Tiszafüred-Hortobágy-Balmazújváros közötti és a Siófok-Pécs, valamint a Szigetvár-Kaposvár kerékpárút is a listán szerepel.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.