A patinás fővárosi híd az A-Híd munkájával újul meg, a cég a lehető legmagasabb színvonalú munkát vállalta a 380 méter hosszú, 172 éve átadott történelmi műtárgy munkálatain.
Kedden reggel aláírták a Lánchíd felújításáról szóló szerződést a fővárost képviselő BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt. és a kivitelező A-Híd Zrt. vezetői. Mint korábban megírtuk, a legnagyobb hazai hídépítő múlttal bíró vállalat nettó 18,8 milliárd forintért nyerte el a projektre kiírt közbeszerzést.
A járványhelyzetet figyelembe véve visszafogott eseményen részt vett többek között Dr. Walter Katalin BKK-vezérigazgató és Sal László, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója is (aki lapunk kérdéseire röviden reagált is nemrég a Lánchíd projektjének elvállalása kapcsán és elmondta: a lehető legmagasabb színvonalú kivitelezésre törekednek).
A kivitelezés a tervek szerint márciusban indulhat el, majd pedig az ütemezés alapján a munkálatok 2023 őszén fejeződhetnek be.
A Lánchíd 172 éve készült el az 1848-49-es forradalom idején, és a Duna első állandó, illetve egyik legszebb hídjaként is ismert. Mindemellett a fővárosi közlekedés kulcsfontosságú része is, melynek felújítása kiemelt fontosságú. Összesen kicsivel több, mint 380 méter hosszú, szélessége 14,5 méteres.
Mint korábban összegeztük, a felújítás során a BKK oldalán elérhető adatok szerint
Továbbá többek között megújulnak még a hídtartozékok (hídsaruk, dilatációs elemek, kezelőjárdák). A budai oldali szellőző felépítményeket modernizálják, mind a budai, mind a pesti lánclehorgonyzó kamrák szigetelését megújítják, valamint megépül a kamrák árvízi védekezési rendszere is.
Ezen felül, a Duna-meder szükség szerinti rendezésén és a hajózási jelzések korszerűsítésén (aktív radar kiépítése) kívül
A kőoroszlánok, a kőcímerek, a kőfeliratok és a kőfelületek restaurációt kapnak. A jelenleg egyágú közvilágítási kandeláberek helyett – korhű képek alapján – gondosan rekonstruált háromágú kandelábereket szerelnek fel a láncszerkezetekre. Emellett még több elem is megújulhat, a teljes lista a fenti linken érhető el.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.