Akár reprezentatív terekben is helytálló precizitással készült el az Orha Művek 1700m2-es OMClad burkolata a Cegléd Center számára.
Mintegy 5000 négyzetméteren, kilenc üzlettel szolgálja mára a Cegléd környékén lakókat a Cegléd Center, amelynek építése számos technikai érdekességgel szolgált. 2024 év elején kezdődött a projekt, amely 2024. december 18-án meg is kapta a használatbavételi engedélyt. Az építéshez közel 11 ezer m3 feltöltést rostáltak át és 201 darab D40 cm-es, 4 méter mély CFA cölöp telepítésére volt szükség az alaptestek alatt. 150 méteren kellett kiváltani az építés során D400 mm-es, azbesztcementes nyomóvízvezetéket és nagyjából 200 méteren felújították 4-es főutat is.
Közel 600 m2 alumínium függönyfalat telepítettek a 4.815 m2 hasznos alapterületű bevásárlóközpont vásárlói bejáratainak homlokzatán, míg a többi felület 10 cm-es Kingspan burkolatot kapott. Megszakítás nélkül fut körbe az épületen a konzolos rögzítésű, 2 méter magas homlokzatú előtető változó kinyúlással, aminek álmennyezete és homlokzata az Orha Művek Zrt. által gyártott OMClad sávos, famintás acéllemez-burkolatot kapott.
A feladatról Natkó Gábor értékesítési csoportvezető, üzletágfejlesztési vezető tájékoztatta lapunkat:
„a gyártmánytervezés külön érdekessége volt, hogy az épület ívelt részeinek a kialakításában meg kellett találnunk az ideális modulméretet úgy, hogy komolyabb vágás vagy átalakítás nélkül legyen a lehető legszebben kiosztható a homlokzat.”
Végül 185 mm-es modulszélességgel, illetve 15 mm-es fugaopcióval gyártották le a burkolatot 0,5 mm vastag acéllemezből, dió színben. Hozzávetőleg 1700 m2 burkolati anyagot szállítottak az építkezésre a kapcsolódó szegésekkel együtt, amelyeket emelt horganyrétegű acélprofilokra rögzített a kivitelező az építés során.
Ismert, korszerű és megbízható gyártástechnológiával rendelkező gyártóként az Orha Művek garantálta a mérethelyes gyártást és anyagminőséget, amit termékmintákkal is igazolt. A megfelelő kivitelezéshez a vállalat dokumentációt biztosított a szükséges rögzítési lehetőségekről, csomópontokról, de segítettek a konszignációban és ugyanabból az alapanyagból vállalták a szükséges bádogos takaróelemek gyártását is a színazonosság érdekében.
Első lépésben az alapanyag biztosítása volt az Orha Művek fő feladata, ugyanis
„különösen figyelünk a projekteknél a minőség mellett a színegyezőségre (még a kapcsolódó bádogos elemeknél is), így mindig nagy hangsúlyt fektetünk az alapanyag kiválasztására”
– mondta el lapunknak Natkó Gábor. Speciális profilozógépen történt a gyártás, ahol a főbb paraméterek beállítása szerint (profilszélesség, fuga) készül el a termék, a kapcsolódó szegések, bádogoselemek pedig élhajlító gépeiken készültek 7 méter hosszúságban, ugyanabból az alapanyagból.
„Szerencsére – részletezte az üzletágfejlesztési vezető – volt idő a gyártásra, így hozzávetőleg három hónapot vett igénybe a konszignáció elkészítése, jóváhagyása és a gyártás (ez utóbbi három ütemben).”
„Sávos burkolati rendszerünk, az OMClad designelemként alkalmazható irodák, kereskedelmi épületek vagy épp csarnokok kiemeltebb részeinek burkolására is – akár szigeteléssel együtt”
– emelte ki Natkó Gábor. Rendelkeznek ugyanis fali rétegrendben vizsgált tesztekkel, így termékük homlokzati tűzterjedési határértékkövetelmény esetén is alkalmazható. Az Orha Művek további termékei mellett – Z-C szelemenek 4 mm vastagságig; T153-as teherhordó lemezek; alacsonybordás trapézlemez (T20, T35); élhajlított elemek 5 mm vastagságig, 6,5 méter hosszig; akár 1 mm alatti mérettől egészen 7 méterig – tehát egyre fontosabb szerepet kap a precíz gyártású és több felülettípussal elérhető homlokzatburkolat, amely változatos projektekhez lehet remek választás.
A fenntarthatóság nemcsak egy trend, hanem a jövőnk alapja – ebből indul ki a Weinberg podcast legújabb része, amelyben természetesen az építőipari vonatkozások kapnak hangsúlyt.
Többek közt a sokak számára elérhetetlennek tűnő Z generáció egyik jeles képviselője is ott lesz Bükfürdőn, ahol az iparág kommunikációs szakemberei a trendek mellett a közösségépítésre is fókuszálnak.