Magyarország első fix telepítésű hullámvasútja mellett egy új fogadóépületet és látogatóközpontot is avattak a Holnapocska Táborban.
A zalaszabari Holnapocska Tábor és Zobori Élményparkban szombaton délelőtt felavatták a létesítményben megvalósult fejlesztéseket. A Szabadics Zrt. elnöke, Szabadics Zoltán és a felesége által alapított táborban többek közt elkészült a Balatoni Hullámvasút, amely egyedülálló turisztikai attrakciónak számít Magyarországon.
A 281 méter hosszú hullámvasút a Kisfaludy turisztikai fejlesztési program keretében valósult meg.
Az 1,27 milliárd forintos beruházásban ugyanakkor új pályával bővült a csónak csúszda, valamint új pihenőtér létesült egy már meglévő épület bővítésével. Mindezek mellett fogadóépület és látogató központ is épült.
Az átadón a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter is részt vett. Rogán Antal elmondta, a kormány célja, hogy 2030-ra Magyarország legyen Közép-Európa vezető turisztikai térsége. Szavaiból kiderült, a következő évtizedben 828 milliárd forint forrást szán a kormányzat a magyar turizmus kifejezetten Budapesten kívüli fejlesztéseire.
"Zalaszabar megelőzte Budapestet, ugyanis Magyarország első fix telepítésű hullámvasútja is itt épült fel, illetve ilyen színvonalú, gyerekeknek szolgáló élménypark máshol sincs az országban"
- mutatott rá a politikus.
Szabadics Zoltán, a tábor alapítója a szombaton átadott projektet beszédében a legnagyobb és legfontosabb beruházásnak nevezte. Hangsúlyozta, kilenc hónappal a határidő előtt avatták fel az újonnan felépült elemeket, amiért külön köszönetet mondott a munkálatok kivitelezőinek.
Hangsúlyozta, a táborban megfordult több ezer gyermektől három dolgot tanultak. „Hogy kell ok nélkül örülni; hogy kell mindig valamilyen foglalatosságba merülni; és hogy kell kiméletlenül kiharcolni azt, amit ő akar. Ennek megfelelően az elmúlt nyolc év minden szabad forrását ide építettük be” - fogalmazott Szabadics Zoltán. Hozzátette, azt a célt tűzték ki, hogy a balatoni régió legvonzóbb élményparkját és táborát valósítják meg, amihez Zalaszabar és a kormány is sok támogatását is elnyerték, utóbbit a Kisfaludy-programon keresztül.
A Holnapocska Tábor történetét és értékeit ebben az interjúban mutatta be lapunknak Szabadics Zoltán.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.