Közép-Európában egyedülálló szórakoztatóközpont épül, várak és fürdők újulnak meg, sétányok és látogatóközpontok épülnek, villamosítják a térség egyik fontos vasúti vonalát a nagyszabású turisztikai programban.
A kormány elfogadta a Tokajt, a Felső-Tiszát és a Nyírséget együttesen kezelő, 2020-ig tartó átfogó, turisztikai fejlesztési programot. A kormányhatározat rögzíti a kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánított terület 105 települését. Emellett 49 tételben részletezi a projekteket, melyekhez összesen 101,5 milliárd forint áll rendelkezésre uniós és hazai forrásokból.
A rendelet mellékletének adatait összegezve kiderül
Emellett elkülönítettek egy 11,54 milliárdos keretet a kiemelt térségi szintű, európai uniós finanszírozású fejlesztésekre.
A listába bekerült projektek között a legnagyobb volumenű a Bodrog és a Zemplén mentén futó Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonal villamosítása 21,1 milliárd forintból. Ahogy azt korábban megírtuk, a villamosítást követően Budapest és Sátoraljaújhely között az utazási idő körülbelül fél órával csökkenhet.
Ugyancsak jelentős a nyíregyházi Legoland Discovery Center 9,5 milliárdos tétellel, ugyanitt 4,3 milliárdból fejlesztik az Állatparkot. A Centerrel kapcsolatban a szabolcsihir.hu azt írta, Európában Berlin, Oberhausen, Isztambul és Manchester után ez lesz az ötödik ilyen szórakoztató központ.
Emellett többek közt
A közlönyben az áll, a támogatási konstrukciók előkészítési feladataiba bevonják a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsot, és a véleményét figyelembe veszik a tervezés folyamán. A Tanácsnak emellett a megvalósulást is nyomon kell majd kísérnie, és tájékoztatást kel róla adnia.
A kormányhatározat szerinti feladatok szakmai koordinációjára egy nonprofit gazdasági társaságot hoz létre az állam.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.
A 780 méteres alagút átadása és forgalomba helyezése előtt egy több hónapos tesztelés zajlik az üzemeltető MKIF lebonyolításában: ennek egyik leglátványosabb eleméről számolunk most be.