Közép-Európában egyedülálló szórakoztatóközpont épül, várak és fürdők újulnak meg, sétányok és látogatóközpontok épülnek, villamosítják a térség egyik fontos vasúti vonalát a nagyszabású turisztikai programban.
A kormány elfogadta a Tokajt, a Felső-Tiszát és a Nyírséget együttesen kezelő, 2020-ig tartó átfogó, turisztikai fejlesztési programot. A kormányhatározat rögzíti a kiemelt turisztikai fejlesztési térséggé nyilvánított terület 105 települését. Emellett 49 tételben részletezi a projekteket, melyekhez összesen 101,5 milliárd forint áll rendelkezésre uniós és hazai forrásokból.
A rendelet mellékletének adatait összegezve kiderül
Emellett elkülönítettek egy 11,54 milliárdos keretet a kiemelt térségi szintű, európai uniós finanszírozású fejlesztésekre.
A listába bekerült projektek között a legnagyobb volumenű a Bodrog és a Zemplén mentén futó Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonal villamosítása 21,1 milliárd forintból. Ahogy azt korábban megírtuk, a villamosítást követően Budapest és Sátoraljaújhely között az utazási idő körülbelül fél órával csökkenhet.
Ugyancsak jelentős a nyíregyházi Legoland Discovery Center 9,5 milliárdos tétellel, ugyanitt 4,3 milliárdból fejlesztik az Állatparkot. A Centerrel kapcsolatban a szabolcsihir.hu azt írta, Európában Berlin, Oberhausen, Isztambul és Manchester után ez lesz az ötödik ilyen szórakoztató központ.
Emellett többek közt
A közlönyben az áll, a támogatási konstrukciók előkészítési feladataiba bevonják a Tokaj Borvidék Fejlesztési Tanácsot, és a véleményét figyelembe veszik a tervezés folyamán. A Tanácsnak emellett a megvalósulást is nyomon kell majd kísérnie, és tájékoztatást kel róla adnia.
A kormányhatározat szerinti feladatok szakmai koordinációjára egy nonprofit gazdasági társaságot hoz létre az állam.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. vezetőségének tagjai maguk is végig járták a szamárlétrát, így pontosan tudják, milyen háttérre van szükség a gyors és profi szakmai munkához. Ennek a csapatnak a tagjaként Dénes Balázs műszaki előkészítőként kezdett dolgozni az akkoriban még regionális vállalatnál, ma pedig már tulajdonosként tekintette át a kedvünkért a magyar magasépítés zászlóshajója működésének legizgalmasabb részleteit.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.