Eldőlt, hogy az ázsiai multi Magyarországon gyárt akkumulátorokat elektromos autókhoz.
A Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánította a Göd közigazgatási területén épülő akkumulátorgyár projektjét, ami a Samsung beruházásában valósul meg.
A koreai cég szándékát márciusban egybehangzó sajtóhírek erősítették meg, eszerint a Samsung már akkor azt tervezte, hogy Európába telepít akkumulátor-gyártást. Akkor még csak az előkészítő tárgyalások folytak, a több európai helyszínt is megvizsgáló cég delegációt küldött Magyarországra a lehetőségek feltérképezésére, a Közlönyben megjelentek tanúsága szerint a döntés mára véglegesedett.
A Samsung korábban képcsőgyárat üzemeltetett a gödi telephelyen, ám a plazmatechnológia hanyatlása után a 2012-ben még 76 milliárdos árbevételű Samsung SDI Magyarország Zrt. 2014-ben bezárta a gyárat.
A 322 ezer négyzetméteres gödi gyárat azonban megtartották, így most van hol berendezni az újfajta gyártást.
A Samsung döntése mögött az állhat, hogy valamennyi európai autógyártó nagy lendülettel fejleszti elektromos autóit, így az akkumulátorok jelentősége folyamatosan nő. Az Audi például a közelmúltban jelentette be, hogy hamarosan piacra dobja a 500 kilométeres hatótávú, tisztán elektromos személyautót. A Volkswagent vezető Herbert Diess a német DPA hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy jövőben az akkugyártási kapacitás érték lesz. A trend erősödését az is jelzi, hogy az amerikai Tesla hamarosan elkezdi az olcsóbb elektromos autók tömeggyártását, ehhez pedig Közép-Európában tervez gyártóüzemet létesíteni. Szlovákia mellett hazánk is versenyben van a beruházásért, ami óriási lökést adhatna az elektromos autózásnak.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.