Tavaly vásárolt gépcsoportjának köszönhetően a cég az idei évtől kezdve széleskörű, vasútépítést elősegítő és kiszolgáló tevékenységeket is végez.
A száz százalékban magyar tulajdonú A-Híd Zrt. 2016-ban végrehajtott fejlesztésével új utakra lépett a vasútépítési és -fenntartási munkák területén. Olyan gépcsoportra tett szert, amely rendszer a régióban egyedülálló, de Nyugat-Európában és világszerte már sok helyen alkalmazzák kötöttpályás közlekedési vonalak (villamos, metró, vasút) építésére, rekonstrukciójára, fenntartására. Ezt használják például a francia TGV gyorsvasút vágányszakaszainak folyamatos cseréjére is.
A PEM 807 Q XL kombinálva a LEM 460 RI géppel együtt komplett vágány- és kitérőszállító, illetve -fektető egységet alkot. A két egységből álló géplánc képes a 24 méteres, a tíz egységből álló géplánc a 120 méteres vágánymező szállítására és fektetésére, továbbá alkalmazható a munkapadon lekötött kitérő fektetésére is. Mivel közúton és vasúton egyaránt szállíthatóak, a gépek felvonulási költsége mindig a legkedvezőbb körülmény figyelembevételével kerül megállapításra.
Az A-Híd jelezte: egyéb vasútépítéshez szükséges gépek beszerzése is megtörtént, melyek rendelkezésre állnak ahhoz, hogy komplett kivitelezési munkát végezzenek.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.