Tavaly vásárolt gépcsoportjának köszönhetően a cég az idei évtől kezdve széleskörű, vasútépítést elősegítő és kiszolgáló tevékenységeket is végez.
A száz százalékban magyar tulajdonú A-Híd Zrt. 2016-ban végrehajtott fejlesztésével új utakra lépett a vasútépítési és -fenntartási munkák területén. Olyan gépcsoportra tett szert, amely rendszer a régióban egyedülálló, de Nyugat-Európában és világszerte már sok helyen alkalmazzák kötöttpályás közlekedési vonalak (villamos, metró, vasút) építésére, rekonstrukciójára, fenntartására. Ezt használják például a francia TGV gyorsvasút vágányszakaszainak folyamatos cseréjére is.
A PEM 807 Q XL kombinálva a LEM 460 RI géppel együtt komplett vágány- és kitérőszállító, illetve -fektető egységet alkot. A két egységből álló géplánc képes a 24 méteres, a tíz egységből álló géplánc a 120 méteres vágánymező szállítására és fektetésére, továbbá alkalmazható a munkapadon lekötött kitérő fektetésére is. Mivel közúton és vasúton egyaránt szállíthatóak, a gépek felvonulási költsége mindig a legkedvezőbb körülmény figyelembevételével kerül megállapításra.
Az A-Híd jelezte: egyéb vasútépítéshez szükséges gépek beszerzése is megtörtént, melyek rendelkezésre állnak ahhoz, hogy komplett kivitelezési munkát végezzenek.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.