Tavaly vásárolt gépcsoportjának köszönhetően a cég az idei évtől kezdve széleskörű, vasútépítést elősegítő és kiszolgáló tevékenységeket is végez.
A száz százalékban magyar tulajdonú A-Híd Zrt. 2016-ban végrehajtott fejlesztésével új utakra lépett a vasútépítési és -fenntartási munkák területén. Olyan gépcsoportra tett szert, amely rendszer a régióban egyedülálló, de Nyugat-Európában és világszerte már sok helyen alkalmazzák kötöttpályás közlekedési vonalak (villamos, metró, vasút) építésére, rekonstrukciójára, fenntartására. Ezt használják például a francia TGV gyorsvasút vágányszakaszainak folyamatos cseréjére is.
A PEM 807 Q XL kombinálva a LEM 460 RI géppel együtt komplett vágány- és kitérőszállító, illetve -fektető egységet alkot. A két egységből álló géplánc képes a 24 méteres, a tíz egységből álló géplánc a 120 méteres vágánymező szállítására és fektetésére, továbbá alkalmazható a munkapadon lekötött kitérő fektetésére is. Mivel közúton és vasúton egyaránt szállíthatóak, a gépek felvonulási költsége mindig a legkedvezőbb körülmény figyelembevételével kerül megállapításra.
Az A-Híd jelezte: egyéb vasútépítéshez szükséges gépek beszerzése is megtörtént, melyek rendelkezésre állnak ahhoz, hogy komplett kivitelezési munkát végezzenek.
Miközben Pakson, az új atomerőmű telephelyén már ezren dolgoznak a terület-előkészítésen, a külföldi gyártóbázisokon is folyik a munka, Szentpéterváron kovácsolják a reaktortartályt. A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a gyártásfelügyelet kapcsán a Paks II. Zrt. szakértői pozitív tapasztalatokra tettek szert.
Az érseki kápolnában különleges technikával készül barokk festményt lehet majd megtekinteni.