Tetőfedő, hőszigetelő és ragasztó anyagok, de komplett fűtési rendszer és teljes tetőfelújítás is van a felajánlások között. A Várépítő pályázat hamarosan rajtol, a mikéntjéről a pénteki Várépítő napon lehet tájékozódni.
A Várépítő nevű építőanyag-pályázatra idén nettó 16 millió forintnyi forrás gyűlt össze az építőipari vállalatok felajánlásaiból. A gyermekintézményeket és műemlékeket támogató kezdeményezés honlapján az áll, a pályázható támogatás döntően építőanyag, ugyanakkor készpénz is érkezett a 16 felajánlótól, akik között három új csatlakozó is van.
A pályázati felület hamarosan megnyílik, a pályázást ugyanakkor a pénteken, március 10-én rendezett Várépítő nap segíti. A Kortárs Építészeti Központban (Budapest, XI. Bartók Béla 10-12.) a pályázatok előkészítésében és a megfelelő termék kiválasztásában is tanácsot lehet kérni a felajánló cégek munkatársaitól délelőtt 10 és délután 2 óra között.
Az idei felajánlásokba többek között tetőfedő anyagok, ereszcsatornák, hőszigetelő és ragasztó anyagok, valamint fűtési rendszerek kerültek be, de részét képezi egy teljes egy tetőfelújítás is az Épületszigetelők, Tetőfedők és Bádogosok Magyarországi Szövetségének (ÉMSZ) köszönhetően.
A magyar tulajdonban levő Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. a tavalyi évhez hasonlóan idén is részt vesz akcióban, ezúttal egy kétmillió forintos beton tetőcserép felajánlással, melynek részleteiről ebben a cikkben adott hírt.
A 2010-ben indult és azóta évente megrendezett Várépítő nevű építőanyag pályázat célja gyermekintézmények és műemlékek felújítása. Olyan közintézményeket támogat, amelyek felújításához nem áll rendelkezésre megfelelő anyagi forrás a fenntartásért felelős szervezeteknél. Tavaly gyermekintézmény kategóriában tíz, a műemlék kategóriában négy nyertes örülhetett a tető-, homlokzati-, belső- és gépészeti felújításhoz felajánlott termékeknek.
A generálkivitelező Duna Aszfalt Zrt. és a tervező CÉH Zrt. különleges mérnöki teljesítményét ismerte el az Acélszerkezeti Szövetség.
Egy útszakasz, ami többet tud a forgalomról, mint a sofőrök – és adatban beszél. Az M1–M7 autópálya budaörsi szakaszán zajló fejlesztés során a Magyar Közút és a BME közösen építik ki további ipari partnerekkel együttműködésben azt a digitális infrastruktúrát, amely valós időben képes érzékelni, értelmezni és modellezni a közlekedést.