A Masterplast számára meghatározó magyar, lengyel, szlovák és román piac tartósan növekedik, erre alapozva a társaság megcélozta a 34 milliárdos árbevételt.
A Masterplastnak kedvező piaci folyamatokról és azok kihasználásáról számolt be Piry László, a magyar tulajdonú építőipari cég vezérigazgatója, illetve Tibor Dávid, a társaság elnöke.
A társaság befektetői találkozóján kiderült, az elsősorban szigetelő anyagokat gyártó Masterplast eredményeit pozitívan befolyásolja, hogy meghatározó piacain, így Magyarországon, Romániában, Lengyelországban és Szlovákiában is felfutást tapasztalnak, ami az előrejelzések szerint a következő években is kitart. A vezető hozzátette, a balkáni piacokon a konszolidáció jelei mutatkoznak. Szerbiában javuló feltételekre lehet számítani az ország európai uniós csatlakozásának előkészítésével. Piry László ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy egyre élesebb a verseny az építőipari termékek kínálatában, és a munkaerőpiaci kihívások is éreztetik hatásukat.
A Masterplast csoportnál mindent egybevetve azzal számolnak, hogy az idei, várhatóan 90 millió eurós (28,3 milliárd forintos) bevétel 2020-ra több mint 110 millió euróra (34,5 milliárd forintra) emelkedik. További cél, 2020-ra a régió meghatározó gyártó és forgalmazó szereplőjévé válni a szigetelési megoldások piacán.
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a közép-kelet-európai régió egyik vezető építőanyaggyártó és -forgalmazó vállalata, a cégcsoportnak 9 országban van saját tulajdonú leányvállalata, és további 30 országba értékesíti termékeit.
A cég stratégiáját is érintő beszélgetésen kiderült, az elmúlt években 15,1 millió eurót ruháztak be Szabadkán a jövőre záruló fejlesztéssel együtt. A káli tevékenységet is fejleszteni fogják, bővítik a portfóliót, növelik a kapacitást.
A vállalat alapvető célja a saját gyártású termékek (üvegszövet, gipszkarton profilok, habfólia) részarányának növelése, a termékkínálat optimalizálása. A jól szállítható, a meglévő profilhoz jól illeszkedő termékekre (például tetőfólia, gipszkarton profilok) fókuszálnak. Kutatják az építőiparhoz nem kötődő üzleti lehetőségeket is.
Az ősszel bejelentett, közel 6,7 millió eurós újabb szabadkai beruházás révén olyan termékeket is készítenek majd, amelyek nem kötődnek szorosan az építőiparhoz. Lehetőséget látnak a csomagolóiparban és a nem építőipari felhasználásra szánt üvegszövetek piacán is.
A Portfolio konferenciáján zajlott panelbeszélgetés résztvevői egybehangzóan úgy látják: az állam magára hagyta az ágazatot. Arra keresték tehát a választ, hogyan kezelhetők az alapproblémák a közös jövő érdekében?
A Kaiserstein szortimentet élőben, a termékeket megtapintva, színeiket saját szemmel értékelve tekinthetik meg a jövendőbeli és potenciális vásárlók. Április 1. keddtől kezdve látogatható a helyszín, mely munkanapokon reggel 7-től este 7 óráig tart nyitva.