A júniusi 28 százalékos növekedést most tíz százalékponttal meghaladta az ágazat.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint júliusban az építőipari termelés volumene 38,0 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbi bázist, ami eleve nem számított gyenge teljesítménynek. A termelés értéke folyó áron 284,6 milliárd forint volt.
A szezonálisan és munkanaphatással kiigazított indexek alapján az építőipar termelése 4,5 százalékkal bővült az előző havihoz mérten. Idén január-júliusban az előző év azonos időszakához képest az építőipari termelés 22,2 százalékkal emelkedett.
Az épületek építésének volumene 28,5, az egyéb építményeké 48,3 százalékkal emelkedett. Az épületeknél oktatási, ipari, kereskedelmi és lakóépületek építése, az egyéb építményeknél továbbra is út-, vasút- és közműépítések eredményezték a növekedést.
A megkötött új szerződések volumene 70,3 százalékkal emelkedett, ezen belül az épületek építésére kötött szerződéseké 1,8 százalékkal kisebb, az egyéb építmények építésére vonatkozóké 134,4 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál.
Július folyamán közlekedési infrastruktúra és távközlési hálózat fejlesztésére kötöttek nagy értékű szerződéseket.
Az építőipari vállalkozások július végi szerződésállományának volumene 61,6 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit. Az épületek építésére vonatkozó szerződések volumene 4,9, az egyéb építményeké 82,4 százalékkal nagyobb volt, mint egy évvel azelőtt.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.