Az Egerben megtartott konferencia felölelte a hazai közlekedési ügyek fontos szakmai és technológiai kérdéseit, fejlesztéseit.
November 13. és 15. között tartották idén a II. Magyar Közlekedési Konferenciát a Közlekedéstudományi Egyesület szervezésében. A konferencia két, korábban évente megtartott nívós rendezvényt egyesít, ezért egyben a 43. Útügyi Napoknak, illetve a IX. Nemzeti Közlekedési Napoknak számít.
Több száz résztvevő érkezett a Hotel Eger & Parkban szervezett eseményre, melyről Lehel Zoltán, a Duna Aszfalt Kft. innovációs főmérnöke és Sitku László, a Hódút Kft. hídépítési igazgatója számolt be a Magyar Építőknek. Kiemelték, hogy ennek a rendezvénynek mindig megvolt a patinája, hiszen itt találkozott a szakma krémje: meg lehetett beszélni, amire máskor nem volt idő, új kapcsolatok, barátságok jöttek létre és kiváló szakmai előadásokat lehetett hallani, melyekben sor került az új technológiák és a közelmúltban befejezett munkák bemutatására is.
A két szakember hangsúlyozta, a Duna Aszfalt és a Hódút számára is komoly megtiszteltetés, hogy ismét előadóként vehettek részt az eseményen, melyen egyébként tavaly Lehel Zoltán az egyik szekció levezető elnökeként szerepelt. Ő idén a műszaki szabályozás témaköréről, Sitku László pedig napjaink jelentős hídépítéseiről adott elő. Emellett mindkét cég szerepel a konferencia minden résztvevőjének kiosztott kiadványban is, itt 2-2 oldalas anyagban számoltak be a 3D-s szintvezérlésű finisherről és a zalaegerszegi tesztpálya építéséről, valamint az M44-eshez tartozó kunszentmártoni hídról.
A háromnapos konferencia első napja a közlekedés nagy háttérintézményeié (pl. Magyar Közút, Budapest Közút, NIF Zrt., MÁV Zrt.) volt, a másik két napban került sor a rövidebb szakmai előadásokra. Az egri helyszín alkalmat adott arra, hogy a résztvevők megtekintsék az M25-ös gyorsforgalmi út építését és egy fontos kerekasztal beszélgetést is megtartottak a kerékpárutak építéséről.
Lehel Zoltán a Duna Aszfalt mellett a Magyar Út- és Vasútügyi Társaság (MAÚT) közúti alelnökeként ezt a szervezetet is képviselte, és felhívta a résztvevők figyelmét, hogy a MAÚT jövőre fennállásának 25. évfordulóját ünnepli majd. Ehhez kapcsolódóan számos izgalmas rendezvénnyel készülnek, melyekre várják a közúti és vasúti infrastruktúra beruházásokban, tervezésben, építésben, fenntartás-üzemeltetésben érintett szervezeteket, kollégákat:
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.