A fejlesztés következő szakaszában mintegy 650 négyzetméteresre bővítik a bemutatóteret, ami új termékkör számára is lehetőséget biztosít.
A Merkbau Kft. szegedi telephelye első ütemének fejlesztése márciusban fejeződött be mintegy 320 millió forintos önerős beruházás keretében. Ennek eredményeképpen két 600 négyzetméteres csarnokkal bővült az építőanyag-kereskedés, és 6000 négyzetméteren térkövezés is megvalósult vízelvezetéssel együtt – számolt be a Magyar Építőknek Márton Norbert, a vállalat kereskedelmi igazgatója.
A két új csarnok magaspolcos tárolórendszerrel készült el, melynek kivitelezése 2018. július 5-án kezdődött meg és március közepén adták át a kereskedelem számára.
A Merkbau szegedi fejlesztései egy második ütemmel folytatódnak, melynek munkálatai még az idén megkezdődnek. Ennek keretében az építőanyag-kereskedés jelenleg 150 négyzetméteres eladó- és bemutatótere mintegy 650 négyzetméteresre bővül majd. A projekt a bemutatótér bővítéséből és a tárolórészek átépítéséből áll majd és mintegy 300 millió forintos beruházásként fog megvalósulni.
Ez a fejlesztés az árukínálat kényelmes és átlátható bemutatását szolgálja majd, valamint lehetőséget teremt új termékkör – a csempeszaniter – elhelyezésére is. Márton Norbert elmondta, hogy a belsőépítészek és lakberendezők jelzései alapján nagy szükség van egy ilyenfajta eladótérre, amely hiánypótló a városban.
Márton Norbert kifejtette, hogy a 2018-as év a kereskedelmük számára igazi sikerév volt, forgalmuk meghaladta a 8 milliárd forintot és erősen javuló eredményekről számolnak be. A kereskedelmi igazgatótól azt is megtudtuk, hogy a Merkbau szegedi áruházának forgalma a nyitás óta megötszöröződött, ezért nyílt igény a telephely fejlesztésére.
A Merkbau a társadalmi felelősségvállalás részeként kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiákra – az új létesítményekre mindenhol napelemet helyeznek fel, a hosszútávú fenntarthatóság jegyében pedig a 10 éves targoncákat hamarosan elektromosra cserélik.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.