Az GDP 10 százalékát adó ágazat támogatásával előrelátó gazdaságpolitikai lépést tesz a kormány, mellyel több ezer céget és több százezer munkahelyet ment meg - mutatott rá az ÉVOSZ Média Tagozatának elnöke.
A koronavírus kapcsán meghozott első és második gazdaságmentő csomag kapcsán az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) Média Tagozatának elnöke, Kincses Péter lapunknak elmondta: az ágazat hálás a válság során meghozott, az építőipart is érintő gazdasági csomagok elindításáért.
Kincses Péter a magyarepitok.hu kérdésére kifejtette, hogy a magyar kormány már az első hazai fertőzött megjelenése óta hatékony válságkormányzást valósít meg, a most meghozott döntések pedig hosszú távon különösen felelősek. Így például amíg a turizmusban a kormányzat menti a menthetőt,
az építőiparban a jövőbe fektet be.
A kommunikációs tagozat elnöke megismételte azt, amit Koji László ÉVOSZ-elnöke hétfőn este a Hír TV-nek adott interjúban is elmondott, miszerint az építőipar is számtalan korábban elképzelhetetlen problémával néz szembe az utóbbi hetekben. Ilyen például az ukrán vendégmunkások 10-15 ezer fős veszteséget okozó hazautazása, az euro-forint árfolyam alakulása, az importált építőanyagok hiánya és mindebből fakadóan a kivitelezési szerződések részleges ellehetetlenülése.
Miközben ezek a problémák egyenként is nagyon jelentősek, ezek mértéke együttesen sem éri el például a vendéglátóipar összeomlásának drámáját. Így logikus, hogy a kormányzat a hazai GDP közel 10 százalékát produkáló építőipar támogatásával egyértelműen a jövőbe fektet be,
hiszen az építőipar forrásokhoz, lehetőségekhez juttatásával akár a más ágazatokban munkanélkülivé váló emberek is munkához juthatnak, közel félmillió munkavállaló állását tudják biztosítani,
akik közvetve, vagy közvetetten az építőipar sikerében érdekeltek – számolt be Kincses Péter.
A vezető építőipari szakember az ágazati kommunikáció fontosságát is hangsúlyozta. "Mint minden válsághelyzetben, a koronavírus idején is a jobb ágazati és szervezeti kommunikáció az egyik legfontosabb eszköz az építőipari cégek kezében, ami segíthet megoldalni a problémákat és kezelni a kihívásokat" - emelte ki.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.