A közép-kelet-európai régió tizedik legnagyobb építőipari vállalata 75 százalékban a piaci szektorból és 25 százalékban az állami szektorból kapja a megrendeléseit.
A Market Építő Zrt. idei forgalma 180 milliárd forint körül alakulhat, ami éves összevetésben a koronavírus-járvány negatív hatása ellenére is csupán 3-5 százalékos csökkenést jelent - mondta a cég vezérigazgatója szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.
Az árbevétel várható alakulásában az is szerepet játszik, hogy a BMW gyár beruházása 2021-re tolódott – tette hozzá Scheer Sándor, aki emellett kifejtette még: a Market a régió tizedik legnagyobb építőipari vállalata, annak ellenére, hogy mélyépítéssel csak a magasépítési projektjeit kiszolgálva foglalkozik.
Hozzátette: a vállalatot egészséges állapotban találta a vírus, ez annak is köszönhető, hogy a Marketnél vannak hosszabb átfutási idejű projektek (például MOL Campus, OTP Irodaház), amelyek kivitelezése a járványhelyzetben is folyamatos.
A Market megrendeléseinek háromnegyedét teszi ki a piaci szektor, az állami csupán 25 százalékot
– derült ki szavaiból.
Az építőipar egészéről elmondta: az ágazat a járvány alatt is folyamatosan dolgozott és termelt, a kialakult helyzetben a beruházók bizonytalanodtak el, ez a jelenség a home office térnyerése miatt az irodafejlesztéseknél is tapasztalható. A vezérigazgató szerint a kialakult helyzetben a beruházók pozitív jelzést, az építési költségek csökkenését várják az építőipartól.
Kifejtette:
a Market részben azt látja az építőipar hullámzó megrendeléseire való megoldásnak, hogy a nagyobb cégek maguk is megjelenjenek beruházóként a piacon.
Példaként elmondta: a koronavírus okozta helyzetben felszabadult kapacitásaik egy részét a saját fejlesztésű BudaPart projekt felgyorsításával kötötték le.
Scheer Sándor közölte: a Market Építő Zrt. 25 éves működése alatt 747 projektet valósított meg. A vállalatcsoport nagyságrendileg 1200 embert foglalkoztat. A társaság 2019-es éves árbevételében a legnagyobb részt az ipari, logisztikai létesítmények, az irodák és a közintézmények kivitelezése adta.
Nyugat-Európában működő építőipari cégek mintájára a Market Építő Zrt. is több leányvállalattal rendelkezik, amelyek az építőipar minden szegmensét lefedik. A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Market Építő Zrt. nettó árbevétele 2019-ben 188,74 milliárd forint volt, ami 50,25 milliárd forintos növekedés az előző évhez képest. A vállalat tavaly adózás után 7,1 milliárd forint nyereséget ért el, míg 2018-ban 6,8 milliárd forintos nyereséggel zárt.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.