2020.11.24, Kedd
A közlekedéslassítást nem, a közlekedésfejlesztést támogatják a budapestiek
Illusztráció: BFK

A közlekedéslassítást nem, a közlekedésfejlesztést támogatják a budapestiek

portfolio.hu, mti

2020.11.18. 18:24 - Szabó Ákos

A kórház- és tömegközlekedési fejlesztéseket kedvelik, a nagykörúti kerékpársáv viszont nem élvez jelentős támogatást.

Hirdetés

A fővárosiak a kórházi, tömegközlekedési és lakóingatlanos fejlesztéseket tartják a legfontosabbnak – derül ki a Portfolio.hu által közéttett szerdai reprezentatív közvélemény-kutatásból, melyet az NRC Kft. piackutató cég végzett el.

Az 1000 fős, 18 és 65 év közötti fővárosi novemberi online felmérése szerint

  • a kórházi,
  • tömegközlekedési
  • és lakóingatlanokat érintő (értve ezalatt a lakásfejlesztés, otthonteremtés, lakhatási körülmények javítását)

fejlesztéseket tartják a legfontosabbnak a budapestiek az előttünk álló időszakban.

Ezt közvetlenül követi a negyedik és ötödik helyen a zöldfelületek, közparkok létesítése, illetve az út- és hídépítés.

 

A HÉV-állomány frissítése vezet

A közlekedésfejlesztésben a legnagyobb társadalmi támogatottsága a 44 éves átlagéletkorú HÉV járműpark lecserélésének van – derül ki az adatokból (a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben írt ki európai uniós közbeszerzést új, légkondicionált, alacsony padlós kocsikra. A fejlesztés során akár 54 új, korszerű kocsi is érkezhet majd a következő években, mint ahogy arról lapunk is beszámolt.)

A felmérés szerint a válaszolók közel 100 százaléka szerint a főpolgármesternek és a kormánynak együtt kell működnie akkor is, ha politikai vitáik vannak. Hasonlóan fontosnak tartják a megoldások megkeresését és megtalálását a budapesti problémákra a negatív alternatívák helyett. Ugyanakkor 20-ból 19 megkérdezett budapesti szerint lehetőleg úgy kell fejleszteni a fővárost, hogy az ne járjon adóemeléssel és eladósodással – írja a Portfolio a kutatásra hivatkozva.

 

Nem népszerűek a nagykörúti kerékpáros sávok

A forgalomcsillapításra vonatkozó kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a dugódíjnak az új fővárosi vezetés által is kilátásba helyezett elképzelésével a megkérdezettek mindössze 23,8 százaléka ért egyet. Mint írták, nagyjából ugyanennyien támogatják csak az autós forgalom korlátozását a belvárosban az utcák egyirányúsításával, lezárásával (23,4 százalék). Még ennél is kisebb a támogatása az autósok által használt útvonalak, sávok lezárásának a kerékpáros- és gyalogosforgalom javára (17,4 százalék) és a parkolási díj emelését is csak tízből egy válaszadó helyeselte.

A Portfolio-NRC kutatás alapján kevés budapesti támogatja a nagykörúti kerékpársávok kialakítását. Azt az állítást, hogy "ha kerékpársávok létesülnek, az nem járhat az autósforgalom komoly korlátozásával, a dugók növekedésével", a megkérdezettek 76,7 százaléka helyeselte.

Iparági hírekHÉVBudapestközlekedésfejlesztésútépítéskórházfejlesztészöldterületek

Hirdetés

Hírlevél

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés