A kórház- és tömegközlekedési fejlesztéseket kedvelik, a nagykörúti kerékpársáv viszont nem élvez jelentős támogatást.
A fővárosiak a kórházi, tömegközlekedési és lakóingatlanos fejlesztéseket tartják a legfontosabbnak – derül ki a Portfolio.hu által közéttett szerdai reprezentatív közvélemény-kutatásból, melyet az NRC Kft. piackutató cég végzett el.
Az 1000 fős, 18 és 65 év közötti fővárosi novemberi online felmérése szerint
fejlesztéseket tartják a legfontosabbnak a budapestiek az előttünk álló időszakban.
Ezt közvetlenül követi a negyedik és ötödik helyen a zöldfelületek, közparkok létesítése, illetve az út- és hídépítés.
A közlekedésfejlesztésben a legnagyobb társadalmi támogatottsága a 44 éves átlagéletkorú HÉV járműpark lecserélésének van – derül ki az adatokból (a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben írt ki európai uniós közbeszerzést új, légkondicionált, alacsony padlós kocsikra. A fejlesztés során akár 54 új, korszerű kocsi is érkezhet majd a következő években, mint ahogy arról lapunk is beszámolt.)
A felmérés szerint a válaszolók közel 100 százaléka szerint a főpolgármesternek és a kormánynak együtt kell működnie akkor is, ha politikai vitáik vannak. Hasonlóan fontosnak tartják a megoldások megkeresését és megtalálását a budapesti problémákra a negatív alternatívák helyett. Ugyanakkor 20-ból 19 megkérdezett budapesti szerint lehetőleg úgy kell fejleszteni a fővárost, hogy az ne járjon adóemeléssel és eladósodással – írja a Portfolio a kutatásra hivatkozva.
A forgalomcsillapításra vonatkozó kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a dugódíjnak az új fővárosi vezetés által is kilátásba helyezett elképzelésével a megkérdezettek mindössze 23,8 százaléka ért egyet. Mint írták, nagyjából ugyanennyien támogatják csak az autós forgalom korlátozását a belvárosban az utcák egyirányúsításával, lezárásával (23,4 százalék). Még ennél is kisebb a támogatása az autósok által használt útvonalak, sávok lezárásának a kerékpáros- és gyalogosforgalom javára (17,4 százalék) és a parkolási díj emelését is csak tízből egy válaszadó helyeselte.
A Portfolio-NRC kutatás alapján kevés budapesti támogatja a nagykörúti kerékpársávok kialakítását. Azt az állítást, hogy "ha kerékpársávok létesülnek, az nem járhat az autósforgalom komoly korlátozásával, a dugók növekedésével", a megkérdezettek 76,7 százaléka helyeselte.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.