A Duna Aszfalt vezette cégcsoport elindítja az ország legkomplexebb építőmérnök hallgatói tehetséggondozás programját, már lehet jelentkezni.
A Duna Group az elmúlt években kiemelt figyelmet fordít mind az innovációra, mind pedig az út- és hídépítés felé forduló fiatal építőmérnökök pályára. Most elindult a cég tehetséggondozó programja, melynek nem titkolt célja, hogy az egyre fogyatkozó építőmérnök hallgatói állományból a legígéretesebbeket a Dunához csábítsák, ahol az új szakembereket karrierépítési lehetőség várja.
A program elvégzésével olyan mérnökként kerülnek ki az egyetemről, akiknek már megvan a megfelelő tapasztalatuk az önálló munkavégzéshez.
A nyolchónapos Duna Group Tehetséggondozás két részből épül fel.
„A tematikát úgy állítottuk össze, hogy a Duna Csoport legjobb szakemberei vegyenek részt benne. Valódi tudást kínálunk a résztvevő mérnökjelölteknek: a program egy átgondolt logika mentén készíti fel a diákokat az általános folyamatok megismerésétől a megvalósulási folyamatok végéig, mind a terepen, mind pedig az irodában”
– mondta el lapunknak Kincses Péter, a projekt megalkotója. Külön hangsúlyozta: azok jelentkezését is várják, akik nem feltétlen az építkezések helyszíni feladatai, hanem inkább az irodai munkaterületek iránt érdeklődnek.
A Tehetséggondozásba mind a hat (BME, DE, NKE, ÓE, PTE, SZE) építéstudományi képzést folytató intézményekből várnak jelentkezőket, akiknek egy speciálisan végigondolt és testreszabott feltételrendszernek kell megfelelniük.
„A programba nem feltétlenül az 5.0-ás átlaggal rendelkező hallgatókat várjuk, hanem azokat, akik érdeklődők, elkötelezettek, problémamegoldók és nyitottak az innovációkra”
– tette hozzá még a szakember.
A felvételt nyerő hallgatók az ország legizgalmasabb infrastruktúra projektjeiben vehetnek részt (a Duna Group dolgozik a zalai tesztpályán, hidakat épít a Duna és a Tisza fölött és szinte minden fontos négysávos út építésénél ott van – csak a példa kedvéért), mellyel a kötelező szakmai gyakorlatot is teljesíthetik.
További információ a programról, illetve a jelentkezés is ezen az oldalon érhető el.
A hallgatókat a Duna Csoport a tehetséggondozó gyakorlatba befektetett idejük és energiájuk értékeléseként anyagilag is támogatja.
„A tehetséggondozó program gondolata a Duna Group nagy lelkesedéssel fogadott nyári szabadegyetemén fogant meg” – árulta el Kincses Péter. A félhetes – és maga nemében az országban első – szabadegyetem során a hallgatók ellátogattak a zalai autóipari tesztpályára, a tiszaugi kétszer két sávos híd építkezésére, valamint a Duna Group legmodernebb technológiákat alkalmazó laborjába is bejutottak.
A Duna-csoport kiemelkedő mérnökei és a beruházók képviselői is beavatták a leginnovatívabb hazai útépítési projektek alapjaiba a hallgatókat, akik ezt követően borkóstolón, sörkertben és közös programokon vezethették le a megmaradt energiáikat. Mindemellett a csoport vezető szakemberei is interaktív workshopokat tartottak olyan aktuális témákról, mint például a BIM – foglalta össze végül Kincses Péter. Hozzátette még:
„augusztusban sokan mondták nekünk, hogy korábban nem tudták, hogy az útépítési szektorban is vannak ilyen jó lehetőségek és közösségek, és a folytatásról is kérdeztek minket. A tehetséggondozási program többek között erre az igényre válaszul született meg.”
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.