A BFK projektjének köszönhetően a kelenföldi P+R kapacitás is növekszik, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat terveznek.
Sikeres közbeszerzési eljárás után a Közti Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma tervezheti a kelenföldi új buszterminált és P+R parkolót – olvasható Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának keddi Facebook bejegyzésében.
Korábban már írtunk róla, hogy a beruházással az elővárosi Volánbusz-járatok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, kulturált BKK- és Volánbusz-terminál és több P+R parkoló épül a kelenföldi csomópont nyugati oldalán.
A fejlesztésnek köszönhetően a Volánbusz járatai rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot felhasználva juthatnak el az új végállomásra, mivel nem kell az Egér út felé kerülniük.
A Volánbusz és BKK járatok a jövőben egy közös, fedett terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni.
Az utasok az új épületben a most még hiányzó szolgáltatásokat elérve várakozhatnak a buszokra.
Bejegyzésben Vitézy Dávid arról is ír, hogy vizsgálják a kereskedelmi funkciók, más szolgáltatások, például nyilvános illemhely létrehozatalát, továbbá az Etele téri oldalon a meglévő és felszabaduló területek hasznosítását, a gyalogos és kerékpáros hálózat fejlesztését és a zöldfelületek kialakítását.
Mint írja: a fent említett kérdések eldöntésében
a tervezőnek figyelembe kell majd vennie az érdekeltek álláspontját, a BFK egy kérdőíves felmérésben kérte ki a közelben lakók, a csomópontot használók véleményét.
A néhány napja zárult kitöltésben 1901-en vettek részt.
A fejlesztés részeként a tervek szerint a kelenföldi P+R kapacitás is növekszik legalább 1500-ra csak az őrmezői oldalon, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat terveznek.
A kerékpárosok számára új kerékpártárolók létesülhetnek, emellett taxidrosztok, K+R parkolók (ahol csak rövid időre állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak) is lesznek.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.