A BFK projektjének köszönhetően a kelenföldi P+R kapacitás is növekszik, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat terveznek.
Sikeres közbeszerzési eljárás után a Közti Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma tervezheti a kelenföldi új buszterminált és P+R parkolót – olvasható Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának keddi Facebook bejegyzésében.
Korábban már írtunk róla, hogy a beruházással az elővárosi Volánbusz-járatok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra, kulturált BKK- és Volánbusz-terminál és több P+R parkoló épül a kelenföldi csomópont nyugati oldalán.
A fejlesztésnek köszönhetően a Volánbusz járatai rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot felhasználva juthatnak el az új végállomásra, mivel nem kell az Egér út felé kerülniük.
A Volánbusz és BKK járatok a jövőben egy közös, fedett terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni.
Az utasok az új épületben a most még hiányzó szolgáltatásokat elérve várakozhatnak a buszokra.
Bejegyzésben Vitézy Dávid arról is ír, hogy vizsgálják a kereskedelmi funkciók, más szolgáltatások, például nyilvános illemhely létrehozatalát, továbbá az Etele téri oldalon a meglévő és felszabaduló területek hasznosítását, a gyalogos és kerékpáros hálózat fejlesztését és a zöldfelületek kialakítását.
Mint írja: a fent említett kérdések eldöntésében
a tervezőnek figyelembe kell majd vennie az érdekeltek álláspontját, a BFK egy kérdőíves felmérésben kérte ki a közelben lakók, a csomópontot használók véleményét.
A néhány napja zárult kitöltésben 1901-en vettek részt.
A fejlesztés részeként a tervek szerint a kelenföldi P+R kapacitás is növekszik legalább 1500-ra csak az őrmezői oldalon, ennek érdekében egy többszintes parkolóházat terveznek.
A kerékpárosok számára új kerékpártárolók létesülhetnek, emellett taxidrosztok, K+R parkolók (ahol csak rövid időre állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak) is lesznek.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.