Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének elnöke az építőipar erősítéséről tárgyalt Varga Mihállyal.
A kedvezményes lakásáfa meghosszabbításáról és a magyar építőipari vállalkozások versenyképességének javításáról egyeztetett Varga Mihály pénzügyminiszter Koji Lászlóval, az ÉVOSZ elnökével a Pénzügyminisztériumban – tájékoztatott közleményében a tárca. A megbeszélést követően a tárcavezető kiemelte:
az építőipar a magyar gazdaság teljesítményének 6%-át adja, közel 400 ezer embernek ad munkát, ezért a kormány kiemelt figyelmet fordít az ágazat támogatására és fejlesztésére.
Az egyeztetésen az ÉVOSZ ismertette az ágazat legfontosabb kihívásait és javaslatait, melyekről nemrég lapunk is beszámolt. Így többek között a kedvezményes, 5%-os lakásáfa meghosszabbítását, a magyar építőipari cégek versenyhelyzetének javítását és a munkavállalók lakhatási támogatásához kapcsolódó kedvezmények növelését.
Az 5 százalék áfa rendszerét az újépítésű lakóingatlanoknál határidő megkötése nélkül javasolják. Mint azt korábban megfogalmazták: a családi otthonteremtési támogatási programok, tágabb értelemben a lakásépítés lendületben tartását az szolgálná mind a keresleti, mind a kivitelezői kapacitás szempontjából, ha a támogatási és kedvezményes áfa előírások feltételrendszere hosszabb távon stabilan kiszámítható lenne.
A szakszövetség azt is kezdeményezte, hogy a Magyar Nemzeti Bank indítsa újra a Zöld Otthonteremtési Programját, s ezt felújításokra is igénybe lehessen venni, valamint nagyobb lehetőséget kínálnának a munkáltatói kölcsön felvételére is.
Mint a tárca közleménye kiemeli: a kormány az elmúlt évtizedben számos intézkedéssel segítette az építőipar teljesítményét, így többek között a családi otthonteremtési kedvezménnyel, a babaváró támogatással, valamint adókedvezményekkel és áfa-visszatérítéssel. 2016 óta összesen több mint 267 ezer család kapott otthonteremtési támogatást 840 milliárd forint összegben.
Mintegy félszáz, 1970 óta épített alállomáson dolgoznak majd.
Az ÉVOSZ Média Tagozata idei találkozóján az ágazati marketing legfrissebb eredményeinek és kihívásainak megosztása mellett a legfiatalabb érdeklődők megszólítása lesz a téma.