2025.06.04, Szerda
Jelentős lépés az M34-es országhatárig vezető projektjének előkészítésében

Jelentős lépés az M34-es országhatárig vezető projektjének előkészítésében

magyarepitok.hu

2025.06.02. 14:47 - Szabó Ákos

Kiírták a feltételes tervfelülvizsgálati eljárást, elkészülhet a végleges dokumentáció a 32 kilométeres 2x2 sávos úthoz.

Hirdetés

Fontos közlemény jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben. Az Építési és Közlekedési Minisztérium kiírt egy közbeszerzést az M3-as autópályától Vásárosnaménynél elágazó, majd az ukrán határhoz Záhonynál elérő M34-es gyorsforgalmi út kapcsán. A tárca a tervfelülvizsgálathoz, engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére keresi a jelentkező mérnökirodákat a feltételes eljárásban.

A feladatra összesen 935 napja lesz a nyertesnek, a felülvizsgálatra szánt tervek vélhetően a 2017-es közbeszerzési eljárás után készültek el, melyről lapunk is beszámolt: ekkor az UNITEF-83 Zrt., a RODEN Kft. és a TURA-Terv Kft. konzorciuma nyerte el a munkát.

A most kiírt tervezési folyamat eredményeként egy új nyomvonalon futó, hozzávetőlegesen 32 km hosszú 2x2 sávos gyorsforgalmi út részletes dokumentációja készülhet el.

 

A térség, ahol az M34-es megvalósulhat majd

 

19 új híd lehet a szakaszon

Az útvonalra terveznek:

  • 5 db külön szintű csomópontot és alcsomópontot (M3-M34 elválási csomópont, M34-4109 j. út, M34 -4111. j. út, valamint egy Fényeslitke térségbeli és Tuzsér külön szintű csomópont),
  • 1 db körforgalmú végcsomópontot,
  • valamint 19 db híd műtárgyat is (ebből egy 248,75 m szerkezeti hosszúságú vasútfeletti közúti híd)

Továbbá elkészülnének a tervek a Vásárosnaménynél és Kisvárdánál jelenleg is használt mérnökségi telepek felújítására és bővítésére, valamint egy új komplex pihenőhely kialakítására is az új pálya 10+650 kilométerszelvényének térségében.

 

Kerékpáros igények és körforgalom

Számos további feladat mellett a  szakasz teljes hosszára vonatkozóan a tervezőnek felül kell vizsgálnia a kerékpáros igényeket: kerékpáros átvezetések kialakítását kell biztosítania a keresztező utaknál és a műtárgyak vonatkozásában.

A M34-es út az államhatárhoz közeli végpontjánál pedig körforgalommal csatlakozik majd a tervek szerint a meglévő 4-es főúthoz: ennek a körforgalomnak a terveit is ebben a kiírásban kell várhatóan elkészíteni. Emellett a körforgalom és országhatár közötti szakasz rekonstrukciójának megtervezése is fontos feladat: a 4-es főúton tervezett körforgalmi csomópont Záhony felőli határa a 338+197,5 kilométerszelvény, a jelenlegi határátkelőhely pedig a 341+300 km szelvényben található.

 

Az M3-ashoz is kapcsolódó feladatok is vannak a kiírásban

 

Az M3-as folytatása ezen a területen vezethet majd

Mindemellett az M3-M34 elválási csomópont M3-as ágának Beregdaróc irányába 288+630 kilométerszelvényig szintén a tervező feladata lenne (az elválási csomópontot a 280-as kilométerszelvényhez, Vásárosnaménytól északra tervezik eszerint az állami beruházási tájékoztató szerint). Ez a projektelem ahhoz a projekthez kapcsolódik, melyben korábbi információk szerint az M3-ast a keleti irányban is úgy tervezik hosszútávon meghosszabbítani, hogy az autópálya az ukrán határhoz elérjen, mégpedig az újonnan megépülő Beregdaróc-Beregdáda határátkelőnél (Beregsuránytól északra, mintegy 5 km-re). Ez a közlekedési folyosó a 41-es főút vonalát követné.

Iparági hírekM34-es útM3-as autópályaútépítéstervezésUnitef-83 Zrt.Építési és Közlekedési MinisztériumRoden Kft.Tura-Terv Kft.

Hírlevél

Hirdetés