A Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget vonal fejlesztése naponta 42 ezer ember életét teszi könnyebbé, hamarosan elindulhat a tervezés.
Legutóbb augusztusban jelent meg lapunkban cikk a Kőbánya felső – Rákosliget vasútvonal fejlesztéséről, amelyet a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) irányításával valósítanak meg. A napokban kiírták a szakasz felújításáról és vasúti kapacitásának bővítéséről szóló tervezői tendert.
A most megjelent kiírás az engedélyezési dokumentáció és a kivitelezési terv elkészítését tartalmazza – a Rákos és Hatvan, valamint Budapest Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között már zajló, illetve jövő tavasztól kezdődő pályarekonstrukciós munkák között kimaradt vonalszakasz fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hatvani és az újszászi, tízezrek által naponta használt elővárosi vonalakat többen és kényelmesebben használhassák, a vonatok sűrűbben járhassanak Budapestre.
A Budapest Fejlesztési Központ a MÁV-val együttműködésben kialakított tervezési programja szerint új, harmadik vágány létesül Kőbánya felső és Rákos, valamint Rákos és Rákosliget között, helyreáll az eredeti, 100 kilométer per órás pályasebesség, és kiépül az ETCS L2-es páneurópai vonatbefolyásoló rendszer.
Kőbánya felső peronjai átkerülnek az Élessarokhoz, kisebb gyaloglással, akadálymentesen lehet majd átszállni a villamosokra, buszokra. Ugyancsak teljes akadálymentesítés lesz a Budapest-Újszász vonal megállóinál, állomásainál Gyömrőig bezárólag, bővülnek a P+R és B+R kapacitások is. A pálya budapesti szakaszán új megálló jön létre a XVII. kerületben Madárdomb néven, és további megálló lehetőségét vizsgálják Strázsahegynél, hogy a meglévő lakónegyedeket, illetve fejlesztési területeket jobban kiszolgálja a vasút.
Rákosnál a vonalak szétágazása a nagyobb kapacitás érdekében különszintűre épül át, és a Tárna utcánál a beruházás részeként a vasút felett felüljáró készülhet.
A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik naponta 42 ezer ingázóval.
Ennek felújításáról a nyáron döntött a kormány egy átfogó elővárosi vasútfejlesztési program keretében.
A Budapest Fejlesztési Központ célja, hogy Budapest belső területei felől legalább Pécelig és Gyömrőig 15 perces járatsűrűség legyen biztosítható a MÁV Start mai számon S60-as és S80-as vonatai számára a Budapest-Hatvan és Budapest-Újszász vonalon. Ehhez azonban jelentős kapacitásbővítés szükséges: a meglévők mellé új vágányt kell építeni Keleti pályaudvar és Rákosliget között. Ez teszi majd lehetővé az elővárosi vonatok sűrítését a zsúfolt budapesti szakaszokon, és ez a feltétele annak, hogy az elővárosokból több vonat tudjon indulni a főváros felé.
Ezáltal válik teljessé a Hatvantól Budapestig már megindult felújítás. A harmadik vágánynak a kiépítése a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső állomás között jövőre kezdődik, a kivitelezési szerződést a NIF már megkötötte. A Budapest Fejlesztési Központot pedig a Kormány a hiányzó szakasz meglévő vágányainak felújítása mellett az új vágány előkészítésével és tervezésével bízta meg Kőbánya felső állomás és Rákosliget között – ennek tervezése indul most meg a tender kiírásával.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.