2022.08.13, Szombat

Hirdetés

Az utolsó, harmadik hidat is elbontották és egy újat építettek a helyére.

Hirdetés

Végéhez közeledik az elsőszámú Budapest−Hegyeshalom vasútvonalon lévő Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, hiszen miután 2021 novemberében a DÖVH második hídján, július 8-án az utolsó, harmadik hídon is sor került a hídépítéseknél hagyományos hordógurításra, amely az átadás előtt álló projektek sajátos mozzanata.

A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették. Az építkezés elején cölöpalapozási feladatokat látott el a projekten a mélyépítésben jártas HBM Soletanche Bachy Kft.

Videósaink megörökítették, ahogyan május 4-én beemelték a helyére a harmadik (déli) hídszerkezet utolsó elemét, az úgynevezett zárótagot.

A beruházás következő fázisában bekötik az elkészült harmadik hídszerkezetet a vágányhálózatba - ismertette a Mávinform szerdai közleményében.

A szimbolikus jelentőségű eseményen felszólalt Szabó Gábor, a Duna Aszfalt projektvezetője, aki áttekintette az elmúlt évek eseményeit. Elmondása szerint 20 éves álom valósul meg hamarosan az itt lévő vágányépítéssel és -felújítással. 2019-ben a tervezéssel vette kezdetét a projekt, és az óriási tempónak köszönhetően gyakorlatilag 3-4 hónap alatt elkészítették a tervezők a teljes kiviteli tervet és a hozzá tartozó gyártmányterveket.

Időközben megrendelték az acél alapanyagot, és 2020 év elején a Duna Aszfalt lengyel üzemében elkezdődött a gyártás. Május elején meg is érkeztek az első elemek Csepelre, eközben az alépítmények építése is elindult.

2020 szeptemberében két úszódaru érkezett, ezek segítségével megtörtént az első elem beemelése, majd április 25-én a forgalomba helyezés. Nem sokkal később a második híd is elbontásra került, majd decemberre megépült és forgalomba helyezték. Ekkor kezdődött a harmadik híd bontása és szerelése. Szabó Gábor hangsúlyozta, a kettes és a hármas híd is mindössze 30 nap alatt került a helyére.

„Mostanra pedig szerkezetileg is kész a híd, jövő héten kezdik felhúzni a síneket a vasutas kollégák, a következő 3 hétben összerakják a teljes vasúti pályát. Így július 25-én a statikus próbaterhelésre sor kerülhet, augusztus 3-án pedig a dinamikus terhelésre, ezt követően jöhet a forgalomba helyezés” – zárta beszédét a projektvezető.

Galéria

Kötött pályaNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Nemzeti Közlekedési Központ (NKK)Duna Aszfalt Zrt.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.MSC Kft.Speciálterv Építőmérnöki Kft.HBM Kft.Déli összekötő vasúti Duna-híd

Hírlevél