A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi.
Nemrég számoltunk be arról, hogy látványosan halad a Rákóczi híd közvetlen szomszédságában lévő Déli összekötő vasúti híd projektje. Most újabb eseményről tudósíthatunk; hétfőn sor került a hídépítéseknél hagyományos hordógurításra is a DÖVH második elkészült hídján.
A hordógurítás szokása abból a hiedelemből ered, hogy aki elsőként megy át a hídon, azt balszerencse éri, hogy ezt elkerüljék a hordók „kelnek át” először a hídon.
„Amikor az első hidat átadtuk azt hittük, hogy nagy meglepetés nem fog már minket érni, de meg kell nyugtassak mindenkit a második híd is legalább annyi kihívás elé állította a csapatot mint az első. De itt vagyunk, elkészült, köszönöm minden részvevőnek a fegyelmezett munkáját és mindenkinek gratulálok” – mondta el helyszíni nyítóbeszédében Sereg Tamás hídépítési vezető.
A projekt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. Az engedélyezési terveket és a híd kiviteli terveit a Főmterv Zrt., a MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették.
Az építkezés elején pedig arról közöltünk cikket, hogy cölöpalapozási feladatokat látott el a projekten a mélyépítésben jártas HBM Soletanche Bachy Kft.
„A jövő év elejét pedig azzal kezdjük, hogy az utolsó, harmadik hidat is elbontjuk és egy újat varázsolunk a helyére, viszont most gurítsuk át a hordót és adjuk meg a tiszteletet a hídnak” – zárta beszédét Sereg Tamás.
A beruházás célja az elsőszámú Budapest−Hegyeshalom vasútvonalon lévő Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A híd felszerkezetei mára leromlott állapotúak, fő tartószerkezetük komolyan károsodott volt.
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.
A magyar szakemberek Svédország északi részén, éjszakai vágányzárban építettek át mintegy 30 kilométernyi vasúti szakaszt. A projekt kihívása volt, hogy minden reggelre készen kellett átadni a forgalomnak az adott etapot; különlegessége pedig, hogy ezen a területen márciustól augusztusig úgynevezett „fehér éjszaka” van, vagyis alkonyati fényekben zajlott a munka.