A Duna Aszfalt kivitelezésében újjáépülő hídnál jelenleg a budai hídfő cölöpalapozását végzi a HBM Soletanche Bachy, és közben zajlik a híd acélszerkezetinek gyártása és előszerelése.
Ütemterv szerint halad a budapesti Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése, amely nettó közel 34 milliárd forintból valósul meg a Duna Aszfalt Kft. munkájával. A helyszínen jelenleg zajlik az új, budai hídfő cölöpalapozásának készítése a HBM jóvoltából, miközben a híd acélszerkezetének gyártása és előszerelése is folyamatos.
A projekt egyik fő elemeként a Keleti pályaudvar és Hegyeshalom közötti vonalon fekvő hídon a meglévő két, egyvágányos felszerkezetet elbontják és három új, egyvágányos felszerkezetet építenek a helyére.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában megvalósuló projektről legutóbb áprilisban számoltunk be, a hídépítés helyszínén tavaly december óta folyik a munka. A kisebb előkészítő munkálatokat követően elkészültek a szükséges kábelkiváltások, az újonnan épülő hídszerkezethez igazodó felsővezetéktartó oszlopok, valamint éjszakai vágányzár mellett épül az új cölöpalapozás.
A Duna medrében található pillérek, valamint a pesti oldali hídfő csak kis mértékben kerül átalakításra az új hídszerkezetek fogadására.
A híd acélszerkezetű elemeit Révkomáromban és a lengyelországi Będzinben gyártják, a korrózióvédő bevonatokat Magyarországon kapják meg. A hídelemeket a csepeli előszerelő területen hozzávetőlegesen 20 méter hosszúságú szerelési egységgé hegesztik össze. Itt történik a híd végleges, teleszürke színre történő festése is.
A szerelési egységek később bárkára kerülnek, ahol hozzávetőlegesen 80 méter hosszúságú úsztatási egységgé állítják össze őket. Ezt követően a hidat a helyszínre úsztatják, átemelik emelőbárkákra, majd várhatóan 2020. III. és IV. negyedévben a helyére emelik.
Jelenleg három szerelési egység már készen várja, hogy megkapja végleges színét, a negyedik szerelési egység összeállítás alatt van.
A beruházás célja az elsőszámú Budapest−Hegyeshalom vasútvonalon lévő Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A híd felszerkezetei mára leromlott állapotúak, fő tartószerkezetük komolyan károsodott.
Tekintettel a híd kulcsfontosságú, a nemzetközi és hazai vasúti forgalomban betöltött − más hídon nem pótolható szerepére −, az átépítés nem oldható meg a vonatforgalom teljes kizárásával.
A meglévő felszerkezetek elbontása és az új felszerkezetek építése ezért csak egy harmadik, a mai vasúti hidak és a Rákóczi híd között megvalósuló új felszerkezet előzetes megépítését követően történhet meg.
Ez a műszaki megoldás teszi lehetővé, hogy a kivitelezés ideje alatt a vasúti forgalom két vágányon folyamatosan üzemeljen. Az új felszerkezet a meglévő pillérek felhasználásával létesül.
A munkálatok ideje alatt közúti forgalomkorlátozásokra kell számítani a hídfők környezetében mind a pesti, mind a budai oldalon. A pesti oldalon a Laczkovich utca híd alatti szakasza teljes keresztmetszetben, a budai oldalon pedig a Dombóvári út híd alatti szakasza egy sáv szélességben került lezárásra.
A Sopron-Ágfalva vasútvonalon, két darab 10,70 méteres köracélbetétes vasbeton híd részleges felújítására írt ki közbeszerzést a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV Zrt.).
A Soroksár-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasút kétvágányúsításán és villamosításán kívül, számos, az állomásokhoz és az utasforgalomhoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztés valósul meg a 150-es vonalon. A Colas egyebek mellett három gyalogos aluljárót épít, ezek közül a legnagyobb, Délegyházán valósul meg.