A járműtelepet nagyságrendileg 20-30 darab, egyenként 120 méter hosszú hibrid HÉV-szerelvény, valamint üzemi gépek, dízelmozdonyok befogadására kell megtervezni.
A H9-es HÉV-vonal Cinkota−Csömör szakaszának felújítására vonatkozó engedélyezési tervek, valamint a H8-as HÉV-vonal Gödöllő városhatár−Gödöllő végállomás szakasz fejlesztéséhez kapcsolódó döntéselőkészítő tanulmány, engedélyezési terv és tenderdokumentáció elkészítése mellett újabb felhívást tett közzé az NKK Nemzeti Közlekedési Központ Nonprofit Zrt. az agglomerációs fejlesztések sorában.
A társaság ezúttal a H8/H9-es HÉV-vonalakhoz kapcsolódó Cinkota HÉV-járműtelep fejlesztésére keresi az engedélyezési tervek és tenderdokumentáció készítőjét – írja az uniós közbeszerzési értesítő.
A nyertes ajánlattevő feladata a H8/H9-es HÉV-vonal Cinkota HÉV-járműtelep fejlesztése körében a vasúti járműtelep teljes rekonstrukciójának, új kialakításának tervezése - kapcsolódva a további vonalszakaszok tervezéséhez. A járműtelep vágánykapcsolattal rendelkezik a rekonstrukció alá vont szakasszal. A meglévő pályán közlekedő HÉV-szerelvényeket a meglévő járműtelepen javítják, tisztítják, üzemszünetben parkoltatják.
A tervezendő járműtelep üzemeltetésével kapcsolatos paraméterek, adatok véglegesítése a tervező feladata a járműtelep belső üzemeltetési és karbantartási rendjének meghatározása során. A járműtelepet nagyságrendileg
20-30 darab, egyenként 120 méter hosszú hibrid HÉV-szerelvény, valamint üzemi gépek, dízelmozdonyok befogadására kell megtervezni úgy, hogy legalább 2 darab, a hibrid HÉV-szerelvény teljes hosszán aknás vágány is tervezendő.
A járműtelepen elhelyeznek
Ezek területigényét a megrendelő nagyságrendileg 5000 négyzetméterre becsüli, amelynek teljeskörű építészeti és tartószerkezeti tervezése is feladat. Továbbá a feladat magában foglalja a kapcsolódó és keresztező közúti, gyalogos és kerékpáros forgalmi létesítmények teljeskörű tervezését is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.