A kiállításon egy-egy szakterület képviselői olyan számban vonulnak fel, hogy másutt az már egy önálló expót jelentene.
Az InnoTrans kiállítást kétévente rendezik meg. Idén szeptember 20 és 23 között a berlini központi vásár hatalmas épületkomplexumában nyitották meg standjaikat a kiállítók. Összesen 200 ezer négyzetméteren várja jelenleg is a vendégeket a vasúti és a tágabb kötött pályás szakma egyik világszinten is legnagyobb érdeklődést vonzó eseménye. A hatalmas rendezvényt láthatóan nem viselte meg az, hogy a Covid-járvány miatt egy alkalom kimaradt, 2020-ban: a koronavírus előtt megszokott tömeghez hasonlóan tömött sorokban érkeznek az emberek a bejáratokhoz minden reggel.
Összesen 2834 kiállító vesz részt az eseményen. Hétfőn ennyi cég és szakmai szervezet munkatársa indította be virtuális valósággal működő szimulátorait és helyezte el többszáz különböző tömegközlekedési eszköz szintén többszáz különböző alkatrészét bemutatóstandokon. A rendezvény számos eseményéről lapunk a helyszínről is tudósít, számos cikket is közöltünk és közlünk is még az idén a fenntartható mobilitásra fókuszáló vásárról. Most az InnoTrans Berlin sajtószóvivőjét, Ingrid Mardo-t kérdeztük meg arról, hogy mi teszi különlegessé az expót.
Az InnoTrans 2022-re 56 országból érkeztek kiállítók, akik a teljes vásárterületet elfoglalják, beleértve az újonnan elkészült vásárcsarnokot, a hub27-et és a szabadtéri bemutatóterületeket is – derült ki a sajtóképviselő szavaiból, aki a több kilométernyi sínpárra is utalt ezzel, melyen a legújabb vasúti eszközöket mutatják be.
Ingrid Mardo kiemelte:
az InnoTrans olyan piaci lefedettséget biztosít, amelyhez foghatót sehol máshol a világon nem találni.
Kifejtette még: a bemutatott termékek és szolgáltatások között szerepelnek a vasúti rendszereken túl a buszok, a kiberbiztonsági, illetve a mesterséges intelligencia által működtetett megoldások, a karbantartási eszközök, a villamosok, a hidrogénüzemű vonatok és mindemellett a kettős üzemmódú járművek is.
Arra a kérdésre válaszolva, hogy a piac hogyan reagál a jelenlegi volatilis helyzetre, a szóvivő azt hangsúlyozta, hogy a szektor igénye a személyes találkozókra most is jelentős, amit részvevők magas száma is igazol.
Tudósítónk tapasztalatai alapján az InnoTrans méretei és a bemutatott termékek, illetve szolgáltatások diverzitása alapján a szóvivő által felsorolt kötött pályás szakterületek mind olyan mértékben képviseltetik magukat, a kínálat olyan nagy, hogy a teljes expó részletes bejárására és a legújabb ágazati trendek követésére törekvő látogatóknak sűrű programja van. Az egy-egy szakterület bemutatópultjai által elfoglalt csarnokok külön-külön is megállnák a helyüket önálló kiállításként.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.