2024.05.02, Csütörtök

Hirdetés

Két dunántúli vasútfejlesztés előkészítése kezdődhet meg
Illusztráció: Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

Két dunántúli vasútfejlesztés előkészítése kezdődhet meg

magyarepitok.hu; facebook.com/vitezydavid

2022.09.27. 14:59 - Bíró Beáta

A nagyszabású dunántúli vasútfejlesztésekre uniós forrást nyert el a technológiai minisztérium. A beruházások által fellendülhet a vasúti teherforgalom.

Hirdetés

Két nagyszabású, 5,7 milliárd forint értékű, dunántúli vasútfejlesztés előkészítésére nyert közvetlen, a többi tagállammal versenyben elérhető uniós pályázati forrást a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM). A beruházáshoz szükséges 4 milliárd forintot fedező uniós forrást a minisztérium az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) pályázatain már idén elnyerte, az előkészítések megindításának utolsó feltételeként most a kormány a hazai önrész biztosításáról döntött.

Vitézy Dávid közlekedési államtitkár közösségi oldalán számol be a két projektről.  

  • A Borostyán vasúti árufuvarozási folyosót magyar-lengyel-szlovák-szlovén közös kezdeményezésre vette fel az európai vasúti teherkorridorok sorába az Európai Unió. A Lengyelországtól a koperi kikötőig vezető vasútvonalak és szolgáltatásaik korszerűsítése tovább erősíti Magyarország pozícióját az észak-déli közlekedési tengelyen. A közép-európai folyosó fontos ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a nyugat-balkáni államokkal. Kiterjedt hazai hálózatának része a felújítás alatt álló Budapest–Kelebia és Rákos–Hatvan szakasz is. A GYSEV Zrt. gondozásában most a vasúttársaság által üzemeltetett Hegyeshalom–Zalaszentiván szakasz korszerűsítésére megvalósíthatósági tanulmány készül. Az útvonal fejlesztése hozzájárul a vasúti teherforgalom fellendítéséhez, a kötött pályás áruszállítás vonzóbbá tételéhez, a nagy távolságú közúti fuvarok vasútra tereléséhez.

 

Forrás: facebook.com/vitezydavid

 

  • A CEF2 új elemként támogatja a polgári hasznosításra is alkalmas katonai mobilitási projekteket is. A tavasszal elnyert forrásból öt dunántúli vasútvonal tizenkét állomásának infrastruktúrafejlesztése, új rakodók tervezése startolhat el a MÁV vezényletével. A 2,2 milliárdos összértékű előkészítés kiadásait közel felerészben az elnyert támogatás finanszírozza. A projekt eredményeként a megvalósíthatósági tanulmány, az építési és környezetvédelmi engedélyek, a kivitelezési tenderdokumentáció is rendelkezésre áll majd.
Kötött pályaTechnológiai és Ipari Minisztérium (TIM)Borostyán vasúti árufuvarozási folyosóvasútfejlesztésvasútfelújításEurópai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF)

Hírlevél

Hirdetés