A nagyszabású dunántúli vasútfejlesztésekre uniós forrást nyert el a technológiai minisztérium. A beruházások által fellendülhet a vasúti teherforgalom.
Két nagyszabású, 5,7 milliárd forint értékű, dunántúli vasútfejlesztés előkészítésére nyert közvetlen, a többi tagállammal versenyben elérhető uniós pályázati forrást a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM). A beruházáshoz szükséges 4 milliárd forintot fedező uniós forrást a minisztérium az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) pályázatain már idén elnyerte, az előkészítések megindításának utolsó feltételeként most a kormány a hazai önrész biztosításáról döntött.
Vitézy Dávid közlekedési államtitkár közösségi oldalán számol be a két projektről.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.