2024.04.25, Csütörtök

Hirdetés

Mintaprojekt a tram-train - véget ért az ország első vasútvillamos fejlesztése
Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Mintaprojekt a tram-train - véget ért az ország első vasútvillamos fejlesztése

magyarepitok.hu

2022.10.18. 11:35 - Bíró Beáta

Ikervárossá válhat Szeged és Hódmezővásárhely a tram-trainnek köszönhetően.

Hirdetés

Csaknem egy éve, november 29-én gördült ki az első menetrend szerinti szerelvény a vásárhelyi nagyállomásról. A Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasútvillamost átlagosan 160 ezer alkalommal veszik igénybe az utasok havonta. A korszerű és modern közlekedési kapcsolatnak köszönhetően a két város tíz éven belül ikervárossá válik – mondta az építési és beruházási miniszter az MTI-nek. Lázár János szerint ez előnyös mindkét településnek, de az egész Dél-Alföldnek is, hiszen értékesebbé és vonzóbbá teszi a térséget a munkahelyteremtő tőke számára. 

 

Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

 

Úgy fogalmazott: ezzel véget ért a mintaprojektnek is tekinthető vasútvillamos fejlesztése. A beruházásért felelős kormánybiztosi munkáját befejezettnek tekinti, az üzemeltetést a jövőben a MÁV Start Zrt. végzi - tette hozzá a hódmezővásárhelyi-makói térség országgyűlési képviselője.

 

Számos cég vett részt a nagyszabású projekt megvalósításában

A hazánkban egyedülállónak számító közlekedési megoldás a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg, a nagyvasúti kivitelezési munkákat a Swietelsky Vasúttechnika Kft. végezte. A nagyvasúti rekonstrukcióhoz kapcsolódó szakág kiviteli terveket az UTIBER Kft. készítette, a projekt városi vasúti kivitelezési munkáit pedig a STram-TRain 2017 Konzorcium végezte el. Az infrastruktúrával kapcsolatos, csaknem az összes városi vasúti rendszerhez kapcsolódó szakág kiviteli tervét a Főmterv Zrt. dolgozta ki.

 

 

A hódmezővásárhelyi villamospálya, illetve szegedi nagyvasúti és villamospályát összekötő szakaszok a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. kivitelezésében épültek meg, míg a közműkiváltásokat a Sade-Magyarország Kft. végezte el. Egy további beruházásban az új tram train vasút-villamos járműkarbantartó központját a Homlok Építő Kft. alakította ki.

Egy évvel ezelőtt a szerelvények próbaútjáról stábunk látványos videót készített. 

 

A vasútvillamos hatalmas fejlődést hoz a hódmezővásárhelyiek életszínvonalában

Lázár János építési és beruházási miniszter kifejtette: az első tervek megszületésétől a megvalósításig tizenöt éven át tartó projektnek közlekedéstörténeti, valamint gazdaság- és területfejlesztési jelentősége is van. Ugyanis nemcsak az ország első vasútvillamos-rendszere épült ki a két Csongrád-Csanád megyei település között, de száz év óta ez az első olyan beruházás, amely során villamosvonal létesült olyan városban, ahol korábban nem volt.     

 

 

A hódmezővásárhelyiek életszínvonalában pedig hatalmas fejlődést hoz, hiszen az itt élők úgy kapnak hozzáférést a megyeszékhely oktatási, kulturális, egészségügyi, közigazgatási, sport- és szabadidős szolgáltatásaihoz vagy munkaerőpiacához, hogy közben nem kell elköltözniük szülővárosukból.

Kötött pályaSwietelsky Vasúttechnika Kft.StrabagSzegedHódmezővásárhelyNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Utiber Kft.Főmterv Mérnöki Tervező Zrt.

Hírlevél

Hirdetés